**************فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
بهمن 92 - روستای پده بلند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای پده بلند
روستای خوش آب و هوا در شهرستان رابر کرمان 
نویسندگان
خرید آسان
<"> فروش استثنایی محصولات دامی و کشاورزی روستا ........... برای خرید محصولات پیام بگذارید>> تماس با ما b> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ......................................1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

......................................

......................................

.......................................

........................................

........................................

................................... ------------------ ................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2 ,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,
نسخه چاپیارسال به دوستان
‌سرلشکر ‌سلیمانی ‌در نخستین سالگرد ‌شهید ‌شاطری:
هیچ کشوری جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست/ عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هیچ نیرویی و هیچ کشوری در برهه کنونی جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست.

خبرگزاری فارس: هیچ کشوری جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست/ عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین سالگرد سردار شهید حاج حسن شاطری، رئیس هیئت ایرانی ستاد بازسازی لبنان در شبستان اعظم آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار داشت: گر چه امروز در ادامه حرکت‌های گذشته، شماری از کشورهای اسلامی مدعی رهبری جهان اسلام هستند و برای دستیابی به این عنوان تلاش می‌کنند، اما هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند این مسئولیت خطیر را بر عهده گیرد.

وی تصریح کرد: از گذشته‌های بسیار دور تاکنون کشورهایی نظیر مصر، عربستان سعودی و پاکستان مدعی رهبری جهان اسلام بوده‌ و برای آن تلاش‌های بسیاری نیز انجام داده‌اند؛ اما هیچ یک از این کشورها جز ایران قادر به پذیرش این مسئولیت خطیر نیستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هیچ کدام از این کشورهای مدعی به واسطه غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلامی‌‌شان قادر به رهبری جهان اسلام نیستند و این دو عنصر به طور انحصاری در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: «حمایت از مبارزان و جریان‌های انقلابی و اسلامی» و نیز «دفاع از مسلمانان و اسلام ر مقابل تجاوزاتی که به جهان اسلام صورت می‌گیرد»، ایران را قادر ساخته است تا رهبری جهان اسلام را بر عهده گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این دو بعد به طور انحصاری عمل می‌کند، گفت: بعید است کشوری بتواند هم‏چون ایران این نقش را بر عهده گیرد؛ چرا که سایر کشورهای اسلامی در اساس خود چنین قابلیتی ندارند.

* دشمن برای مقابله با نظام دائماً تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد‌

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ دشمنان اسلام و انقلاب همواره برای مقابله با نظام اسلامی، تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند؛ اما نمی‌توانند فروغ جاویدان انقلاب را خاموش کنند.

سلیمانی اظهار کرد: دشمنان، اصراری که بر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دارند را در طول 35 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، همواره نشان داده‌اند و استمرار ددمنشی‌ها و دشمنی‌های آنها با نظام اسلامی به واسطه عظمت انقلاب و تأثیرگذاری آن در جهان است.

وی گفت: دشمنان انواع تاکتیک‌ها را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت و عظمت انقلاب آزمایش کرده‌اند؛ چرا که به خوبی ماهیت انقلاب و بزرگی آن را درک می‏کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شدت دشمنی معاندان نظام بیشتر نمایان می‌شود؛ چرا که عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

سلیمانی افزود: در بُعد شناخت عظمت انقلاب اسلامی باید بیشتر کار شود و دانست که بزرگی نظام اسلامی، در افزایش دشمنی‌‌ها با نظام تأثیر اساسی دارد.

* مردم پای انقلاب ایستاده‏اند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان علل دشمنی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران با این شیوه حکومت اظهار کرد:‌ علاقه، محبت و انگیزه وصف‌ناپذیر مردم نسبت به انقلاب اسلامی همواره دشمنان را بر این صرافت می‏اندازد که دشمنی‌های خود را با نظام روز به روز تشدید کنند.

سلیمانی افزود: در هیچ انقلابی از جهان شاهد نیستیم که نظام کشورداری با این همه استقبال و مشارکت عمومی مواجه باشد و در حالی که طی سال‌های طولانی با مردم آن دشمنی‌های متعددی صورت گرفته است، بتواند استوار و مستحکم به کار خود ادامه دهد.

وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و در سالیان پیوسته و متمادی چند دهه اخیر، در سراسر کشور علاقه و محبت مردم را به نظام اسلامی شاهد بوده‌ایم و اصرار مردم بر حفظ آرمان‌هایشان، همواره غضب دشمنان را به همراه داشته است.

‌سلیمانی ادامه داد: در هیچ یک از انقلاب‌های دوره‌های گذشته در جهان، چنین موضوعی وجود ندارد که مردم این‏چنین پای نظام خود ایستاده باشند و امروز اگر بخواهیم به عظمت انقلاب نگاهی داشته باشیم، باید به سه موضوع اساسی توجه شود.

*توجع به ابعاد عظمت انقلاب اسلامی ضروری است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ‌باید عظمت انقلاب اسلامی را در عالم اسلام و تأثیرات انقلاب در جهان اسلام و میان مسلمانان، عظمت انقلاب در عالم مذهب مبارک و عزیز تشیع و همچنین بزرگی خیزش مردم در حوزه ملیت و قومیت مورد بررسی قرار گیرد.

‌سلیمانی گفت: در صورتی که به این سه موضوع به دقت توجه شود، درمی‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران در بازیافت مذهب، دین و همچنین مسائل ملی چه تأثیری داشته است.

وی گفت: در حوزه ملیت و قومیت نقش انقلاب در بُعد ایران و ملت و اقوام بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: موضوعات متنوع و متعددی در بستر این مسیر مورد توجه قرار دارد و باید دانست که انقلاب اسلامی در مسیر تکامل اسلام چه نقشی ایفا کرده است.

* شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام در یک دوره طولانی بوده‌ایم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ اسلام در یک دوره طولانی، شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام بوده‌ایم و این دین مبین در طول سالیان دراز، مسیری انحطاطی طی کرده است.

سلیمانی گفت: از زمان سقوط آندلس در سال 1492 میلادی به بعد و در طول بیش از پنج قرن، جهان اسلام پیوسته سیر نزولی با شیب شدیدی را طی کرده است.

وی اضافه کرد: دگرگونی بسیار وسیعی در این راستا در جهان اسلام اتفاق افتاد و سقوط امپراطوری 400 ساله عثمانی در همین دوره رخ داد و این حکومت که بخش اعظمی از ممالک اسلامی را اداره می‌کرد، از بین رفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر فتح آندلس را نقطه 100 تحولات رخ داده بدانیم و سقوط قدس شریف را در سال 1967 میلادی نقطه صفر سیر نزولی عالم اسلام در نظر بگیریم، پس از آن، جهان اسلام همواره در خط زیر این نقطه صفر حرکت کرده است.

سلیمانی افزود: سقوط قدس شریف به عنوان دومین قبله مسلمانان جهان و مقدس‌ترین مکان اسلامی پس از مکه مکرمه در همین دوره اتفاق افتاد و پس از آن، در هر حرکتی که در جهان اسلام رخ داد، زیر این خط صفر تلاش انجام شد.

* انقلاب بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در خط قهقرایی اسلام و وضع وخیمی که جهان اسلام در آن قرار گرفته بود، ناگهان انقلاب اسلامی با رهبری‌های مردی نورانی،‌ الهی و حکیم به نام امام خمینی (ره) خود را نشان داد.

‌سلیمانی افزود: انقلاب حاصل فکر و ذهن حضرت امام بود و این تراوش جاودانه تا امروز بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است.

وی گفت: ‌امروز شاهد هستیم که در کشور عراق، شیعیان به‏حق حکومت را به دست گرفته‏اند و حاکمیت و اقبال عمومی نیز با شیعیان است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز در طول مبارزات شیعیان و حتی علمای شیعه، نمی‌توان برهه‌ای را یافت که هم‏چون انقلاب اسلامی تأثیرگذاری جهانی ایجاد کرده باشد.

‌سلیمانی ادامه داد: حضرت امام، حکومتی را پایه‌گذاری کردند که نه تنها بر اساس مذهب بلکه طبق خواست مردم و حضور حداکثری آنها در صحنه اتفاق افتاد.

وی بیان کرد:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از مردم آزادی‏خواه جهان به خود آمدند و انقلاب‌های اصیل دیگری نیز به راه افتاد.

* انقلاب جلوی سرعت شدید سیر نزولی اسلام را گرفت

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ حضرت امام خمینی (ره) دو ویژگی اساسی را به جهان اسلام هدیه کردند که به واسطه آن، جلوی سرعت بسیار شدید سیر نزولی اسلام گرفته شد.

‌سلیمانی افزود: جهان اسلام زمانی مشاهده کرد که پس از گذراندن یک دوره طولانی سیر نزولی، ‌انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و از همین ‌جا بود که سیر صعودی اسلام آغاز شد و در عالم اسلام شاهد تحولات شگرفی بودیم.

وی گفت:‌ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این سیر صعودی بسیار تأثیرگذار است و تمام شکست‌های دشمن در این مسیر به واسطه اندیشه‌ای بود که امام راحل پایه‌گذاری کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم بهره‌ مذهبی و هم بهره ملی دارد و ارتقای نقش ایران از جایگاه کشوری جدا شده از جهان در دوران شاهنشاهی، به کشوری رسید که امروز رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد.

وی بیان داشت:‌ این در حالی است که از سالیان بسیار دور، شماری از کشورهای اسلامی و در برهه کنونی حداقل چند کشور مصر، عربستان سعودی، پاکستان و . . . مدعی رهبری جهان اسلام هستند.

‌سلیمانی تصریح کرد: تمام این ادعاها در غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلام انجام شد و به همین خاطر بود که هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران امروز نمی‌تواند ادعای رهبری جهان اسلام را داشته باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: تابعیت از رهبری حکیم و فرزانه سبب شد تا جهان اسلام رشد پیدا کند و امروز دو ویژگی مهم که ایران را در جهان به عنوان رهبر کشورهای اسلامی مطرح کرده، به طور انحصاری در اختیار ماست.

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و جریان‌های اسلامی و همچنین دفاع از مسلمانان و اسلام برابر تجاوزهایی که به جهان اسلامی صورت می‌گیرد، دو ویژگی مهمی است که رهبری ایران را در جهان تثبیت می‌کند.

* قیام‌های کشورهای دیگر به نام اسلام دوامی نیاورد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت:‌ نهادهای انقلابی، مردمی و اداری متعهدی پس از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور تشکیل شد که هر کدام از آنها در ثبات‌بخشی به جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی داشتند و هر یک بر اساس جایگاه مهمی ایجاد شدند.

سلیمانی افزود: این در حالی است که در برخی کشورها شاهد شکل‌گیری قیام‌هایی بودیم که به نام اسلام انجام شد؛ اما دوامی نیاورد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین زمینه، شاهد تجربه کشور افغانستان بودیم که نیروهای طالبان در آن وارد میدان شدند و حکومتی را بر مبنای فقه اهل سنت ایجاد کردند و نام آن را « عمارت اسلامی» گذاشتند.

‌سلیمانی افزود: این حکومت کمتر از دو سال عمر داشت و حتی اگر دشمنی‌های خارجی صورت نمی‏گرفت،‌ باز هم نمی‌توانست در ادامه راهش به موفقیت برسد.

*امام خمینی (ره)‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حضرت امام خمینی (ره)،‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کردند و نظامی ترتیب دادند که بسیار استثنایی بود.

وی گفت: ‌این نظام پیوسته در حال دگرگونی و رشد است و راه خود را به خوبی ادامه می‌دهد.

‌سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حقیقت عرصه‌ای مجازی دارد که غیرقابل لمس است و این عرصه به طور مستمر رشد می‌یابد.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دو بُعد ساختار و شاکله نظام و چارچوب مدل‌ها خود را به خوبی نشان داده است و مردم نیز امروز از آن پشتیبانی غیرقابل تصوری دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم تجلی عظمت انقلاب اسلامی را در مدل‌ها و رفتارهایی که از آن در سایر کشورها الگوبرداری می‌شود، می‌بینند و این الگوها هر روز در بخش‌های مختلف برای جهانیان ملموس می‌شود.

‌سلیمانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز مدل و الگویی منحصر به فرد است و بحث ما در ارتباط با امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری تنها بحث بر سر یک فرمانده لشگر یا پادگان یا یک فرمانده نظامی منصوب شده و مدرج نیست.

* دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان داشت: باید توجه داشت که چرا جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد و هنوز هم از درس‌های متعدد آن بهره‌مند هستیم.

وی متذکر شد: دفاع مقدس امروز هم برای ما الگو بوده و مدل رفتاری حقیقی، دینی، اخلاقی و مدیریتی خاصی را در ابعاد گوناگون به نمایش گذاشته است.

‌سلیمانی بیان داشت: به همین خاطر است که می‌گوییم امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری خودشان یک الگوی زیبای قابل تقدیر هستند و بحث درباره آنها از یک فرمانده نظامی فراتر است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در بُعد رهبری نیز امروز شاهدیم که کشور به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌شود و مقام معظم رهبری به خوبی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

سلیمانی ادامه داد: نکته جالب در این بخش، این است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با وجود اینکه ولی فقیه، عالمی دینی و انسانی بسیار حکیم و مدبر هستند،‌ اما اصرار دارند که در هر جلسه رسمی و غیررسمی همان چفیه دوران دفاع مقدس را بر گردن داشته باشند و این نشان می‌دهد که این الگوها تا چه حد برایمان مهم است.

* دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است که باید همواره بدان توجه شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن از مبارزه با جمهوری اسلامی ایران نه تنها سودی نمی‌برد، بلکه جایگاه والای انقلاب اسلامی سبب شده است تا قدرت‌های شرق و غرب مقابل ایران ناتوان شوند.

سلیمانی همچنین دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ دشمنان همواره از توطئه‌های مختلف برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‏اند؛ اما همواره در رسیدن به اهداف خود ناتوان مانده‌اند.

سلیمانی گفت: روحانیت شیعه در برهه کنونی اگر بخواهد در دوره طولانی اسلامی که به خوبی توانستند مذهب شیعه را حفظ کنند و اسلام را دست به دست به مردم امروز رساندند؛ نمایشگاهی از خود بروز دهند، بدون تردید، بهترین جلوه این نمایشگاه دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: روحانیت شیعه اگر بخواهد حاصل تلاشش را در قالب یک نمایشگاه جامع ارائه دهد، باید به دوران دفاع مقدس به عنوان بهترین جلوه این امر توجه شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جامعه امام زمانی در دوران دفاع مقدس به خوبی شکل گرفت و امثال شهیدان باکری و خرازی در این دوره بسیار الگو بودند.

سلیمانی افزود: سردار شهید باکری، مدرسه عاشورا را به خوبی تاسیس کرد و مدل رفتاری باکری به زیبایی پایه‌گذاری شد.

وی گفت: این مدل رفتاری ناب از متن و عمق اسلام برخاست و این کارکرد است که در جهان دگرگونی به وجود آورد و مقابل تمام مدل‌های دشمن خود را به خوبی نشان داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برابر این مدل متعالی، مدل دشمن قرار داشت که پر از ظلم و جور، اعدام، شکنجه، گورهای دسته‌جمعی و اجحاف بود.

* شهیدان مرجع تقلید در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از این‌رو، وقتی می‌گوییم شهیدان باکری و خرازی تنها فرماندهان لشکر نبودند، بدین معنی است که این شهدا مرجع تقلید برای رزمندگان و عامه مردم نه در بعد احکام دینی و مذهبی بلکه در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند.

سلیمانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس،‌ رزمندگان به خوبی از این بزرگان تبعیت می‌کردند و وقتی شهید خرازی با آن لحن صدا، ذکرها، لباس و حتی کلاه روی سرش مشاهده می‌شد، سایران نیز از او تقلید می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز تردیدی نیست که شهدا در کشور مقتدرترین و ماندگارترین چهره‌ها محسوب می‌شوند و مردم با این چهره‌ها و سیره آنها زندگی می‌کنند و به این شیوه عشق می‌ورزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: الگوهایی که از شهدای بزرگ انقلاب و دوران دفاع مقدس بر جای ماند و امروز از آنها پیروی می‌شود، بالاترین نقش را در تطهیر جامعه و صدور انقلاب اسلامی داشته است.

سلیمانی افزود: مبارزه‌طلبی و توجه به روحیه مذهبی از عناصر اصلی تشکیل‏دهنده یک چهره انقلابی است.

* سردار شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری محسوب می‌شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه سردار شهید شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری و الگویی بی‌بدیل در جهان محسوب می‌شود، گفت: سردار شاکری وقتی در لبنان وارد شد، سازندگی‌های بسیاری به وجود آورد.

سلیمانی ادامه داد: این شهید والامقام هنگامی که چهره غم‌گرفته لبنان را که بر اثر خرابی‌های وسیع به وجود آمده بود، مشاهده کرد، تمام سعی و تلاش خود را بر این قرار داد تا این کشور را بازسازی کند.

وی گفت: با رفتار سردار شاطری، مناطق جنوب لبنان آن‏چنان عوض شد که فکر نمی‌کنیم هیچ‏کس به اندازه او توانسته باشد در این کشور کار کند و به تبلیغ مذهب شیعه بپردازد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کار سردار شاطری بزرگ‏تر از فتح جبهه و منطقه عملیاتی بود؛ او با حقیقت عمل و اخلاق خود دل‌ها را به تسخیر درآورد و بزرگی او پس از شهادتش نمایان شد.

* تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای شهید شاطری مراسم برگزار کردند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسیحی‌ها برای کمتر شهید مسلمانی در کلیساها و مناطق مختص خودشان مجلس یادبود می‌گیرند؛ اما در جریان شهادت سردار شاطری شاهد بودیم که تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای این شهید والامقام مراسم برگزار کردند.

سلیمانی ادامه داد: سردار شاطری با اخلاق و رفتار نیکو در لبنان کار می‌کرد و به همین خاطر نیز ماندگار شد و همه مردم او را دوست داشتند و در مشکلاتشان به وی رجوع می‌کردند.

وی افزود: سردار شاطری بزرگ‏تر از این است که بخواهیم وی را تنها یک فرمانده بدانیم و می‌توان گفت که امثال شهید شاطری از یک فرد، شهر، استان و حتی کشور بالاتر هستند و در حقیقت نماد مذهب تشیع محسوب می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه شهید شاطری یک مدل و الگوی موفق و تمام‏عیار برای جهان اسلام بود، ادامه داد: نظیر این شهید هستند که انقلاب و مذهب اسلام را بیمه می‌کنند و همواره در دل‌ها جاودان می‌مانند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ ترویج ابعاد مذهبی و ملی انقلاب اسلامی در حقیقت مرهون زحمات شهید شاطری و امثال وی است.


[ جمعه 92/11/25 ] [ 7:49 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
سالروز پایان حکومت ایلخان در ایران
عشق به زن موجب مرگ آخرین حاکم مغول در ایران شد

سلطان ابوسعید آخرین ایلخان مغول بود که عاشق زنی به نام بغداد خاتون شد و ظاهرا عشق سلطان به این زن به مسمویت و قتلش منتهی شد و پایان تراژیکی را برای مغولان در ایران رقم زد.

خبرگزاری فارس: عشق به زن موجب مرگ آخرین حاکم مغول در ایران شد

 

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، سلطان ابوسعید (از 716 تا 736 ه‍. ق.) از ایلخانان مغول و پسر الجایتو بود که در سن دوازده سالگی به ایلخانی ایران رسید.

در بخشی از دوران ایلخانی او امیرچوپان، امیرالامرای لشکر ایلخانی، اداره کننده واقعی قلمرو او بود. ابوسعید پس از دفع حمله سپاه اردوی زرین به خراسان و نیز شکست شورش برخی امرای شورشی مغول به سبب شجاعتش در جنگ لقب بهادر یافت. در دوران او بار دیگر سپاهیان اردوی زرین به رهبری اوزبگ خان به خراسان حمله کردند که این حمله نیز توسط سپاه امیرچوپان دفع شد (سال 1325 م.)

رشیدالدین وزیر و مورخ نامی در دوران ابوسعید ابتدا عزلت‌نشین شد، اما پس از چندی امیرچوپان او را به خدمت دعوت کرد. اما اقبال رشیدالدین دیری نپایید، او توسط رقیبان به مسموم کردن سلطان فقید متهم شد و همراه پسرش که شربت‌دار سلطان پیشین بود کشته شد.

دمشق‌ خواجه پسر امیرچوپان بعد از رشیدالدین وزیر ایلخان شد. بعدها پسر دیگر رشیدالدین، غیاث‌الدین، در دربار ابوسعید به مقام وزارت رسید.

قدرت بیش‌ از اندازه امیرچوپان و فرزندانش که هر یک اداره بخشی از ایران را در دست داشتند و عشق ابوسعید به بغدادخاتون دختر امیرچوپان، و قتل دمشق‌خواجه پسر امیرچوپان به دستور ابوسعید و به اتهام رابطه با یکی از زنان حرمسرای سلطان، همه باعث رویارویی سپاه سلطان و چوپان شد که با پشت کردن امرای سپاه به چوپان به سود سلطان ابوسعید پایان یافت.

در تابستان سال 736 ه.ق./ 1335 آوازه درافتاد که اوزبگ خان بار دیگر آماده حمله به قلمرو ایلخان می‌شود. سپاهیان بغداد و دیاربکر به ایران اعزام گردیدند و در پی آنان ابوسعید نیز عازم این ناحیه گردید. وی در سیزدهم ربیع‌الاول 736 ه.ق./ سی نوامبر 1335 در ناحیه قره باغ دیده بر جهان فروبست. مرگ وی ظاهرا به واسطه مسمومیت بوده‌است. بعدتر بغداد خاتون زوجه ایلخان و دختر امیرچوپان به مسموم کردن ابوسعید متهم شد و اعدام گردید. با مرگ ابوسعید حکومت ایلخانان عملا پایان یافت اما درگیری و جنگ بین رقیبان و مدعیان جانشینی ایلخانان ادامه یافت و قلمرو ایلخانیان تا سال‌ها و ظهور تیمور دچار ملوک‌الطوایفی شد.

*ایلخانان

ایلخانان ایران نام سلسله‌ای است که از سال 654 تا 750 ه‍. ق. معادل 1256 تا 1335 میلادی در ایران حکومت می‌کردند و فرزندان چنگیزخان مغول بودند.

لشگریان چنگیزخان نخسنین بار در سال 618 ه‍. ق. معادل 1221 میلادی به خراسان حمله نمودند. چنگیزخان سال 1225 میلادی به مغولستان بازگشت و در آنجا درگذشت.

سال 1251 م. منگو، خان بزرگ یا قاآن، بر آن شد تا با اعزام برادرانش هولاکو و کوبلای خان (قوبیلای) به ترتیب به ایران و چین پیروزی‌های مغولان را تحکیم و تکمیل کند.

هولاکو با فتح ایران سلسله ایلخانیان ایران و قوبیلای با فتح چین سلسله یوان چین را بنیاد گذاردند. ایلخانان یعنی خانان محلی می‌گویند و غرض از این عنوان آن بوده‌است که سمت اطاعت ایلخانان را نسبت به قاآنان میرسانند و این احترام همه وقت از طرف ایلخانان ایران رعایت می‌شده‌است. فتح ایران به دست هلاکوخان پیامدهای مهمی چون پایان کار اسماعیلیان و انقراض خلافت عباسیان در پی داشت. ایلخانان در ابتدا دین بودایی داشتند اما به تدریج به اسلام گرویدند. ایلخانان مسلمان خود را سلطان نامیده و نام‌های اسلامی برگزیدند.


[ جمعه 92/11/25 ] [ 7:47 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

از نظر امام رضا(ع)مردم چند دسته هستند؟

امام رضا (ع) می‌فرمایند:

* هر کس به روزی کم راضی شود، خداوند از عمل کم او راضی خواهد شد.

* بخیل را آرامش، حسود را لذت، ملول را وفا و دروغ‌گو را مروت نیست.

* بر م?من سزاوار است که از پروردگار و پیامبر و امام خود، سه خصلت را بیاموزد:

1) خصلتی که از پروردگار باید بیاموزد، عیب پوشی و کتمان است.

2) خصلتی که از پیامبرش باید بیاموزد، مدارای با مردم است.

3) خصلتی که از امام خود باید فرا بگیرد، صبر در برابر ناملایمات و شدائد است.

* خرد انسان تمام نمی‌گردد، مگر آنکه در او ده ویژگی باشد:

1) از او امید خیر برود.

2) مردم از بدی او در امان باشند.

3) نیکی اندک دیگران را بسیار شمارد.

4) خیر بسیار خود را کم انگارد.

5) هر چه از او حاجت طلبند، دل‌تنگ و ملول نشود.

6) در طول عمر خویش، از کسب دانش خسته نشود.

7) فقر در راه خدا برایش محبوب‌تر از توانگری باشد.

8) خواری در راه خداوند، برایش از سر فرازی در راه دشمن خدا، محبوب‌تر باشد.

9) گمنامی برایش شیرین‌تر از شهرت و بلندآوازگی باشد.

10) کسی را نبیند، جز آنکه با خود بگوید: او از من بهتر و پرهیزکارتر است.

چون همانا مردم دو دسته‌اند: یا حقیقتاً از او بهتر و پرهیزکارترند یا بدتر و پست‌تر از او، پس چون با بدتر از خود دیدار کند، شایسته است که با خود بگوید: شاید خوبی او پنهان باشد و من نمی‌دانم؛ و چون با بهتر و باتقواتر از خود ملاقات کند، باید برای او خضوع و فروتنی کند تا به او ملحق شود، پس چون چنین کند، بزرگی‌اش فزونی گیرد و خوبی‌اش بهتر شود و یادش نکو گردد و بر اهل زمانه، سروری یابد [1].* صله رحم بنمایید اگر چه به یک جرعه آب باشد و بهترین صله رحم، خودداری از اذیت ارحام است.

* از علامات فقه، علم و بردباری است.

* از آن حضرت پرسیدند، چگونه صبح کردید؟ فرمود: با عمری کاسته شده، عملی ثبت شده، در حالی که آتش دوزخ به دنبال ما و مرگ بر گردن ماست.

* امام، اساس دین و نظم مسلمین و مصلحت دنیاست که عزت م?منین به دست اوست.

پی نوشت:

1- فی رحاب ائمه اهل‌البیت، سیره امام رضا (ع) صفحه 147.

2- قصص الأنبیاء (قصص قرآن - ترجمه قصص الأنبیاء جزائری)، ص 815 تا 818.

منبع: افکارنیوز


[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 7:0 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
امام صادق علیه السلام :
کلید جهل و نادانی، خودپسندی و از خود راضی بودن است.
 

[ سه شنبه 92/11/22 ] [ 7:38 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
خبر خوش وزارت کار برای کارگران  
قرارداد سفید امضا حذف شد  
مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف قرارداد سفید امضا خبر داد و گفت: بر این اساس ، قرارداد سفید امضا دیگر مستند نیست و کارفرمایان اجازه استفاده از این نوع قرارداد را ندارند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسین قبادی در نشست هم اندیشی آموزش حقوق شهروندی کارگران در معاونت آموزش قوه قضاییه افزود: حقوق کار دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دارد که اگر به سمت یک جنبه از حقوق کار حرکت کنیم دچار نوسانات و تنش می شویم.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما امروز نمی توانیم بدون توجه به کارفرمایان و اقتصاد در مورد حقوق کار صحبت کنیم و زمانی می توان از دائمی بودن قراردادها صحبت کرد که حق اخراج را به کارفرما بدهیم.
مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه دو خبر خوش به کارگران داد و گفت: در ماه گذشته دو اتفاق در راستای حمایت از کارگران توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی روی داد و بر این اساس دیگر قرار داد سفید امضا مستند نخواهد بود و پیمانکاران نیز باید از طرح طبقه بندی مشاغل و مزد کارفرما استفاده کنند تا حقوق کارگران در صورتی برکناری پیمانکار ضایع نشود.
پرویز نصیری معاون آموزش خانه کارگر نیز در این نشست گفت: مجموعه خانه کارگر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در حوزه کارگری، یک میلیون 300 هزار نفر را در سراسر کشور تحت پوشش مستقیم دارد.
وی افزود : طبق آمار سازمان تامین اجتماعی، حدود 10 میلیون کارگر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند و دو و نیم میلیون نفر نیز پوشش بیمه ای ندارند.
نصیری همچنین از آموزش قوانین کار به کارگران در قالب600 هزار نفر دوره خبر داد و گفت: کارگران باید با حقوق خود آشنا باشند زیرا اکثر مراجعات به دلیل عدم آگاهی کارگران از حقوق شان است و حتی کارگران نمی دانستند از طریق چه مراجعی می توانند مطالبات صنفی شان را پیگیری کنند.
وی از دولت خواست به عنوان ضلع سوم هرم کارگر،کارفرما و دولت، حمایت ها را افزایش دهد.
معاون آموزش خانه کارگر گفت: متاسفانه آرای دیوان عدالت در شکایت های مربوط به کارگران موجب شده کارفرمایان قرارداد کار موقت امضا کنند و قرارداد سفید امضا نیز یکی از معضلاتی است که از سال 73 بر اساس رای دیوان عدالت اداری شکل گرفت.

[ سه شنبه 92/11/22 ] [ 7:29 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
آخرین تاریخ اعتبارکارتهای پایان خدمت قدیمی  
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا آخرین تاریخ اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی را اعلام کرد.
سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به روند تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، اظهار کرد: پایان امسال آخرین مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی بوده و پس از آن این کارت‌ها فاقد اعتبار خواهند بود.
وی با بیان اینکه به دارندگان کارت‌های فاقد اعتبار خدماتی ارائه نخواهد شد، افزود: با این وجود همچنان روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی ادامه خواهد داشت و متقاضیان باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس + 10 نسبت به کارت‌های خود اقدام کنند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه تعرفه‌های تعویض کارت پایان‌خدمت تغییری نکرده و مانند سال قبل است، گفت: بر این اساس 14 هزار تومان برای هزینه صدور کارت از متقاضی دریافت می‌شود و 12 هزار تومان نیز باید به عنوان هزینه‌ خزانه‌داری کلی باید پرداخت شود که این رقم افزایشی 2000 تومانی بر اساس قانون بودجه داشته و عدد آن نیز به حساب دولت ریخته شده و متوجه سازمان نیست.
کریمی با بیان اینکه لزومی برای تعویض کارت‌های پایان‌خدمت و معافیت افرادی که قبل از سال 60 کارت خود را دریافت کرده‌اند، وجود ندارد، گفت: شناسنامه‌های افراد بالای 50 سال در حکم کارت پایان‌خدمت است و نیازی به تعویض کارت‌های قدیمی ندارند. در صورت تمایل این افراد می‌توانند برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. اما توصیه می‌کنم با توجه به اینکه فعلا روند تعویض کارت‌ها برای دیگر افراد ضرورت دارد، به انجام این کار غیر ضروری اقدام نکنند.
وی درباره تعویض کارت‌های معافیت قدیمی با کارت هوشمند نیز گفت: کارت‌های معافیت قدیمی از درجه اعتبار ساقط شده‌اند با این وجود دارندگان این کارت‌ها باید نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.

[ سه شنبه 92/11/22 ] [ 7:25 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
نسخه چاپیارسال به دوستان
رهبر معظم انقلاب:
ملت در 22 بهمن اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان می‌دهد/ برخی در داخل القائات دشمن را تکرار می‌کنند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حضور مردم در صحنه و حمایت آنان از انقلاب و شعارها و ارزش‌های آن را بعد از گذشت ده‌ها سال، در دنیا بی‌نظیر خواندند و تأکید کردند: در روز 22 بهمن همه خواهند دید ملت ایران بار دیگر در همه شهرها با استحکام به صحنه خواهد آمد و اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

خبرگزاری فارس: ملت در 22 بهمن اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان می‌دهد/ برخی در داخل القائات دشمن را تکرار می‌کنند
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، مقوله استقلال و مقابله با قدرتهای مداخله‌گر و سلطه جو را یکی از پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی برشمردند و گفتند: اظهارنظرهای بی‌ادبانه مقامات آمریکایی برای همه، مایه عبرت است و ملت ایران باید مذاکرات اخیر و صحبت‌های آمریکایی‌ها را با دقت نظاره‌گر باشد.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه لازمه تأمین و حفظ استقلال، موضع‌گیری صریح و شفاف و بدون پرده پوشی درخصوص مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی و خطوط اصلی امام بزرگوار از جمله موضوع آمریکا است، تأکید کردند: راز ماندگاری و استحکام و اقتدار درونی نظام اسلامی، متکی بودن نظام بر ایمان ها، محبت ها و اراده های مردم است و ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، شعارهای انقلاب را با استحکام فریاد خواهد زد و بار دیگر اقتدار ملی و ایستادگی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل(ره) در نوزدهم بهمن سال 1357 برگزار شد، فرمانده کل قوا، این حادثه را دارای ابعاد گوناگون و پربرکت خواندند و افزودند: یکی از زوایای بسیار مهم حادثه نوزدهم بهمن، زنده کردن احساس استقلال در نیروی هوایی و سپس ارتش بود، زیرا زمینه سازِ روحیه خودباوری و تکیه بر ظرفیت های درونی شد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین مفهوم استقلال، به شیوه های استعمار جدید در استفاده از عوامل وابسته به خود بجای حضور مستقیم در کشورها، اشاره کردند و گفتند: برای مقابله با استعمار جدید علاوه بر مبارزه با استبداد و دیکتاتوری حاکم، باید با قدرت سلطه گر خارجی و حامی این دیکتاتور نیز مقابله کرد زیرا «مبارزه با مستبد و در عین حال سازش با مستکبر» به نتیجه نخواهد رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین خصوص به سرنوشت برخی انقلاب های منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: آن انقلابی پیروز خواهد شد که قدرتِ مداخله گرِ پشت سرِ دیکتاتور را بشناسد و به جای سازش، با آن قدرت سلطه گر مبارزه کند.

ایشان افزودند: بر همین اساس بود که بعد از تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران به دست جوانان انقلابی، امام (ره)، آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند زیرا این حرکت نشان داد که ملت ایران بعد از سرنگونی رژیم طاغوت، لایه بعدی سلطه و گرفتاری را می شناسد و با او مبارزه می کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این شناخت، و مبارزه با قدرت مداخله گر، معنی واقعی استقلال است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: قدرتهای خارجی و مداخله گر از حس استقلال هر کشوری می هراسند لذا همواره سعی می کنند با شیوه های گوناگون، حس استقلال خواهی در ملتها و مسئولان آنها را تضعیف کنند.

ایشان یکی از این شگردها را القای «منافات داشتن استقلال با پیشرفت» بیان کردند و افزودند: دستگاههای تبلیغاتی قدرتهای سلطه گر و عوامل داخلی آنها تلاش دارند تا اینگونه وانمود کنند که تکیه بر منافع و هویت ملی با پیشرفت سازگاری ندارد، بنابراین اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید از میل استقلال خواهی خود، بکاهد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این حرف کاملاً غلط، و ساخته و پرداخته کسانی است که با استقلال کشورها مخالفند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه استقلال به معنای بداخلاقی و قهر کردن با دنیا نیست، خاطرنشان کردند: استقلال به معنای سدّی در مقابل نفوذ کشورهایی است که می خواهند منافع ملتها را تحت‌الشعاع منافع خود قرار دهند.

ایشان لازمه تأمین و حفظ استقلال را تکیه صریح و شفاف بر مبانی، اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به سیره امام خمینی(ره) در بیان صریح و بدون ابهام مواضع، افزودند: امام(ره)، موضع خود را درخصوص رژیم طاغوتیِ موروثیِ استبدادی و سلطنتی، بدون ملاحظه و پرده پوشی بیان کردند، امام(ره) نظر خود را درباره لزوم استقرار نظام مبتنی بر اسلام و ارزشهای اسلام به صراحت اعلام کردند، امام(ره) موضع خود را در مقابل شبکه صهیونیستی خطرناکِ حاکم بر دنیا و همچنین رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی بدون هیچگونه ملاحظه‌ای مطرح کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امام بزرگوار(ره) بدون هیچ پرده پوشی نظام سلطه را که همان نظام بین المللی معتقد به تقسیم دنیا به «سلطه پذیر و سلطه گر»، است، رد کردند و صریح و شفاف در مقابل تجلی واقعی این نظام سلطه یعنی دولت امریکا، موضع گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این موارد، اصول و پایه های انقلاب اسلامی است و بعد از گذشت 35 سال، این اصول و اهداف همچنان تغییر نکرده و نظام اسلامی با پافشاری بر این اصول و حرکت در این مسیر به پیشرفت های حیرت انگیزی در بخشهای مختلف دست یافته و به یک قدرت بزرگ منطقه ای و یک عنصر مؤثر بین المللی تبدیل شده است.

ایشان افزودند: ایستادگی صریح و مستحکم ملت ایران بر اصول و مبانی انقلاب موجب شده است که با وجود سیاست «ایران هراسی» دستگاههای تبلیغاتی وابسته به قدرتهای مداخله گر در سالهای اخیر، اکنون ملتهای دنیا و حتی نخبگان بی غرض، ملت ایران را به عنوان ملتی شجاع، با صداقت، هوشمند، مقاوم و صبور  بشناسند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امروز نه تنها محبوبیت و آبرومندی ملت ایران کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده است ولی در مقابل، نفرت ملتها از امریکا بیشتر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «راز ماندگاری» نظام جمهوری اسلامی ایران بر ریل انقلاب و خطوط اصلی امام، «صراحت در اعلام مبانی و مواضع» بوده است، گفتند: به هیچ وجه نباید این صراحت و شفافیت را دربرابر دوستان و دشمنان ملت ایران از دست داد و مواضع جمهوری اسلامی ایران باید شفاف و صریح بیان شود.

ایشان تأکید کردند: «تاکتیک ها و شیوه های کار» را می توان تغییر داد اما «اصول و مبانی» باید مستحکم باقی بمانند و همین موضوع راز استحکام و پیشرفت کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی شناخت دقیق دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی را نیز مهم ارزیابی کردند و افزودند: دشمنان انقلاب، چند قدرت فاسد و بی آبرو در دنیا هستند اما دوستان انقلاب اسلامی، همه ملتهایی هستند که شعارهای انقلاب و پیام ایستادگی همراه با مظلومیت ملت ایران را درک کرده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «راز استحکام و اقتدار نظام اسلامی» را حمایت مردم از نظام اسلامی و پیوستگی آنان با نظام دانستند و گفتند: مسئولان امریکایی در مذاکرات با مسئولان کشور، می گویند ما به دنبال تغییر رژیم ایران نیستیم در حالیکه دروغ می گویند زیرا آنها اگر توانایی این کار را داشته باشند، لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

ایشان افزودند: دلیل دیگر در ناتوانی امریکا در تغییر نظام اسلامی، اتکاء این نظام به ایمان ها، محبت ها و اراده های مردم است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور مردم در صحنه و حمایت آنان از انقلاب و شعارها و ارزشهای آن را بعد از گذشت دهها سال، در دنیا بی نظیر خواندند و تأکید کردند: در روز 22 بهمن همه خواهند دید که ملت ایران بار دیگر در همه شهرها با استحکام به صحنه خواهد آمد و اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین، «راز موفقیت و پیشرفتهای ملت ایران» را، ایستادگی و «راز امنیت ملت» را نشان دادن اقتدار ملی دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از مظاهر اقتدار ملی، اجتماعات عظیم مردم همچون راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات گوناگون است و هنگامی که مردم اقتدار ملی را به رخ دشمن می کشند، دیگر کاری از دست دشمن بر نمی آید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات و مواضع اخیر مقامات امریکایی گفتند: این اظهارات، برای مردم ما مایه عبرت است. ملت ایران مذاکرات اخیر و اظهارنظرهای بی‌ادبانه امریکاییها را زیر نظر داشته باشد، تا همه، دشمن را به خوبی بشناسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش برخی برای «تغییر نظر مردم» درخصوص دشمنی امریکا، خاطرنشان کردند: در همین اظهارات، دشمنیِ دشمن و دورویی او را ببینید. امریکاییها در جلسات خصوصی با مسئولان ما به یک گونه صحبت می کنند و خارج از این جلسات، به گونه ای دیگر، این همان دورویی و نیت سوء و پلید دشمن است که ملت باید این موارد را با دقت نظاره کند.

ایشان افزودند: این مواضع و اظهارنظرها، نشان دهنده درستی همان توصیه همیشگی به مسئولان کشور یعنی «لزوم حفظ اقتدار درونی» است و خوشبختانه مسئولان اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که راه برطرف کردن مشکلات، تقویت ساخت درونی است و مقدمات لازم برای این کار را آغاز کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کردند: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، نگاه به ظرفیت های بیشمار درونی است و نه نگاه به بیرون و برداشته شدن تحریم ها. به دشمن نمی توان چشم دوخت و از دشمن نمی توان انتظار داشت.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقامات امریکایی مبنی بر اظهار دوستی با ملت ایران، افزودند: آنها در این خصوص نیز دروغ می گویند. از یک طرف می گویند با ملت ایران دوست هستیم اما از طرف دیگر این ملت را تهدید می کنند و انتظار هم دارند که جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی خود بکاهد و این، واقعاً تمسخرآمیز است.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: ملت ایران و مسئولان در بخشهای مختلف بویژه نیروهای مسلح، به توفیق الهی، روز به روز قدرت دفاعی خود را افزایش خواهند داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تکیه بر نیروی داخل» را نجات دهنده کشور و زمینه ساز حل مسائل گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانستند و افزودند: سیاستهای اقتصاد مقاومتی در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد و در پی آن، اقدامات و ساخت های لازم برای ایجاد اقتصاد مقاومتی بوجود خواهد آمد.

ایشان چند توصیه هم به مردم و مسئولان داشتند.

توصیه اول، تأکید بر حفظ وحدت آحاد ملت، مسئولان و نخبگان و جلوگیری از مخدوش شدن متن بوسیله حواشی بود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: امروز متن حرکت ملت ایران، ایجاد اقتدار درونی و ایستادگی در مقابل طوفانهای مخالفت و معارضه است که به لطف خداوند، ملت ایران همانند 35 سال گذشته این طوفانها را خنثی خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: باید وحدت میان مردم و مسئولان از طریق اعتماد مسئولان و مدیران کشور به مردم و همچنین اعتماد مردم به مسئولان افزایش یابد.

توصیه دیگر رهبر انقلاب اسلامی ، به منتقدان دولت و همچنین مسئولان دولتی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، منتقدان را به انصاف و شرح صدر فراخواندند و خاطرنشان کردند: دولت، چند ماهی بیش نیست که مسئولیت را به عهده گرفته است، باید به مسئولان فرصت داده شود که کارها را با قدرت به پیش ببرند، ضمن آنکه منتقدین باید در قبال دولت، با شرح صدر برخورد کنند.

ایشان مسئولان دولتی را هم به شرح صدر در برابر منتقدان دعوت کردند و گفتند: همه باید به یکدیگر احترام بگذارند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی عوامل دشمن در داخل کشور، تأکید کردند: نباید با غفلت از این عوامل، اجازه داد که آنها از برخی نقاط ضعف استفاده و در حرکت کشور خلل ایجاد کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: همه باید با کمک یکدیگر در راه امام (ره) و مسیر اقتدار کشور، به پیش رویم و به لطف خداوند، این ملت موفق خواهد شد که همه امور را به بهترین وجه جلو ببرد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان یک اطمینان خاطر هم دادند و گفتند: ملت ایران در قضیه هسته ای و در دیگر قضایا، بر دشمنان پیروز خواهد شد.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت نوزدهم بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندیهای داخلی و پیشرفتهای نیروی هوایی ارائه و تاکید کرد: هیچ نقطه ای برای درهم شکستن هیمنه دشمن دور از دسترس سربازان ملت نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ورشکستگان سیاسی غرب از روی میز بودن گزینه نظامی حرف می زنند تصریح کرد: هشت سال ایستادگی و تحقیر جبهه استکبار بخشی از تاریخ مشترک ما و آنهاست که مطالعه آن را به رجزخوانان تهیدست توصیه می کنیم و یقیناً پاسخ ما قاطع، پشیمان کننده و غرور انگیز خواهد بود.


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:12 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

1-پرهیز از جدال و شوخى

لاتمـار فیذهب بهائک و لا تمـازخ فیجترء علیک.(1)
جـدال مکـن که ارزشت مـى رود و شـوخـى مکـن که بـر تـو دلیـر شـوند.
2ـ تواضع در نشستن

من رضى بدون الشرف من المجلس لم یزل الله و ملائکته یصلون علیه حتى یقوم(2)
هـر که به پـاییـن نشستـن در مجلـس خشنـود بـاشـد پیـوسته خــــــــــدا و فرشته ها بر او رحمت فرستند تا برخیزد.
3ـ هلاکت در ریاست و افشاگرى

دع مـن ذهب یمینا و شمالا, فـان الراعى یجمع غنمه جمعها باهون سعى و ایاک و الاذاعه و طلب الـریـاسه فـانهمـا یـدعوان الى الهلکه.(3)
آن را که به راست و چپ رود واگذار! به راستـى چـوپان گوسفندانش را به کمتر تلاشى گرد آورد.
مبادا اسرار را فاش کرده و سخن پراکنى کنى و در پى ریاست باشى, زیرا این دو آدمى را به هلاکت مى کشانند.
4ـ گناهى که بخشوده نشود

مـن الذنـوب التى لا تغفر: لیتنى لا اواخذ الا بهدا. ثم قال: الاشراک فى الناس اخفـى مـن دبیب النمل علـى المسح الاسـود
فى اللیله المظلمه.(4)
از جمله گناهانى که آمرزیده نشـود این است که (آدمى) بگوید: اى کاش مرا به غیر از ایـن گناه مواخذه نکنند. سپـس فرمود: شرک در میان مردم از جنبـش مورچه بر روپوش سیاه در شب تار نهانتر است.
5ـ نزدیکتر به اسم اعظم

بسم الله الرحمـن الـرحیـم اقـرب الى اسـم الـله الاعظم مـن سواد العین الى بیاضها.(5)
(بسم الله الرحمـن الـرحیـم) به اسـم اعظم خـدا,از سیاهـى چشـم به سفیـدىاش نزدیکتـر است.
6ـ دوستـى نیکـان و دشمنــى بـدان

حب الابرار للابرار ثواب للابرار,و حب الفجار للابرار فضیله للابرار و بغض الفجار
للابـرار زیـن للابـرار , و بغض الابـرار للفجـار خزى علـى الفجار.(6)
دوستـى نیکـان به نیکـان , ثـوابست بـراى نیکـان.
و دوستـى بـدان به نیکان , فضیلت است براى نیکان,
و دشمنى بدان با نیکان , زینت است بـراى نیکان,
و دشمنـى نیکـان بـا بـدان, رسـوایـى است بـراى بـدان.
7ـ سلام نشانه تواضع

مـن التـواضع السلام علـى کل مـن تمر به, و الجلـوس دون شـرف المجلس.(7)
از جمله تواضع و فروتنى سلام کردن بر هر کسى است که بر او مى گذارى, و نشستن در پایین مجلس است.
8ـ خنده بیجا

من الجهل الضحک من غیر عجب.(8)
خنده بیجا از نادانى است.
9ـ همسایه بد

مـن الفـواقـر التـى تقصـم الظهر جار ان راى حسنه اطفـاهــا و ان راى سیئه افشاها.(9)
از بلاهاى کــمـر شکــن , همــسایـه اى اسـت کـه اگــر کـردار خـوبى رابینـد نهانـش سـازد و اگـر کـردار بـدى را بینـد آشکـارش نمـایـد.
10ـ پندى گویا و جامع

اوصیکـم بتقـوى الله و الورع فـى دینکم و الاجتهاد لله و صدق الحدیث و اداء الامانه الـى مـن ائتمنکـم مـن بـر او فـاجـر و طـول السجـود و حسـن الجـوار .
فبهذا جاء محمـد(ص) صلـوا فـى عشائرهـم واشهدوا جنائـزهـم و عودوا مـرضاهـم و ادوا حقوقهم, فان الرجل منکـم اذا ورع فى دینه و صدق فى حدیثه و ادى الامانه و حسـن خلقه مع النـاس قیل: هذا شیعى فیسـرنى ذلک.
اتقـوا الله و کونوا زینا و لا تکونا شینا, جروا الینا کل موده وادفعوا عنا کل قبیح , فانه ما قیل فینا من حسـن فنحـن اهله و ما قیل فینا مـن سـوء فما نحـن کذلک. لنا حق فى کتاب الله و قرابه من رسول الله و تطهیر مـن الله لایدعیه احد غیرنا الا کذاب.
اکثروا ذکر الله و ذکر الموت و تلاوه القرآن و الصلاه على النبـى (ص) فان الصلاه على رسول الله عشر حسنات احفظوا ما وصیتکم به و استـودعکم الله و اقرء علیکـم السلام.(10)
شما را به تقـواى الهى و پارسایـى در دینتان و تلاش براى خدا وراستگویـى و امانتـدارى درباره کسـى که شما را امیـن دانسته ـ نیکـوکار باشد یا بـدکارـ و طول سجود و حسـن همسایگى سفارش مى کنـم, محمد(ص) براى همیـن آمده است. در میان جماعتهاى آنان نماز بخـوانید و بـر سر جنازه آنها حاضر شـویـد و مریضانشان را عیادت کنید, و حقوقشان را ادا نمایید زیرا هر یک از شما چون در دینـش پارسا و در سخنـش راستگـو و امانتدار و خـوش اخلاق بامردم باشد, گفته مى شـود : ایـن یک شیعه است, و ایـن کـارهـاست که مـرا خـوشحـال مـى سـازد.
تقواى الهى داشته باشید, مایه زینت باشید نه زشتى, تمام دوستى خـود را به سوى ما بکشانید و همه زشتـى را از ما بگردانید, زیرا هر خـوبـى که درباره ما گفته شود ما اهل آنیم و هر بدى درباره ما گفته شـود ما نه آنیـم, در کتاب خدا براى ما حقـى و قرابتـى از پیامبر خداست و خـداونـد ما را پاک شمرده , احـدى جز ما مدعى ایـن مقام نیست, مگر آن که دروغ مـى گـوید. زیاد به یاد خدا باشید و زیاد یاد مرگ کنید و زیاد قـرآن را تلاوت نماییـد و زیاد بر پیغمبـر (ص) سلام و تحیت بفـرستیـد. زیـرا صلـوات بـر پیـامبـر خــدا(ص) ده حسنه دارد.
آنچه را به شما گفتـم حفظ کنیـد و شمـا را به خدا مـى سپارم و سلام بر شمـا.
11ـ اندیشه در کار خدا

لیست العباده کثـره الصیام و الصلـوه و انمـا العباده کثره التفکـر فى امر الله.(11)
عبـادت کــردن بـه زیـادى روزه و نـمـاز نیـست, بلکه ( حقیقت) عبادت, زیاد در کار خدا اندیشیدن است.
12ـ پلیدى خشم

الغضب مفتاح کل شر.(12)
خشم و غضب کلید هر گونه شر و بدى است.
13ـ ویژگیهاى شیعیان

شیعتنـا الفئه النـاجیه والفـرقه الزاکیه صـاروا لنـا رادئا و صـونا و على الظلمه البا و عونا سیفجـر لهم ینابیع الحیـوان بعد لظى مجتمع النیـران امـام الـروضه.(13) پیـروان ما , گـروههاى نجات یابنـده و فـرقه هاى پاکـى هستنـد که حافظان (آییـن) ماینـد, و ایشـان در مقـابل ستمکـاران , سپـر و کمک کـار ما (هستند).
به زودى چشمه هاى حیات ( منجى بشریت) بعـد از گدازه توده هاى آتـش! پیش از ظهور براى آنان خواهد جوشید.
14ـ ناآرامى کینه توز

اقل الناس راحه الحقود.(14)
کینه توز ناآرام ترین مردمان است.
15ـ پارسا ترین مردم

اورع الناس من وقف عند الشبهه, اعبد الناس من اقام على الفرائض ازهد الناس مـن تـرک الحـرام , اشـد النـاس اجتهادا مـن تـرک الذبوب.(15)
پـارسـاتـریـن مـردم کسـى است که در هنگـام شبهه تـوقف کنـد.
عابـدتـریـن مـردم کسـى است که واجبـات را انجـام دهـد.
زاهـد تـریـن مـردم کسـى است که حـرام را تـرک نمـاید.
کـوشنـده تـریـن مـردم کسـى است که گنـاهـان را رهـا سازد.
16ـ وجود مومن

المـومـن بـرکه علـى المـومـن و حجه علـى الکـافـر.(16)
مـومـن بـراى مـومـن, بـرکت و بـر کـافـر ,اتمام حجت است.
17ـ محصول اعمال

انکـم فى آجال منقـوصه وایام معدوده و الموت یاتى بغبه, من یزرع خیرا یحصد غبطه و مـن یزرع شرا یحصـد ندامه, لکل زارع ما رزع لایسبق بطـىء بحظه, ولا یدرک حـریص ما لـم یقـدر له, مـن اعطـى خیـرا فالله اعطـاه, و مـن وقـى شـرا فالله وقاه.(17)
شما عمر کاهنده و روزهاى برشمرده اى دارید, و مرگ به ناگهان مىآید, هر کس تخم خیرى بکارد به خوشى بدرود, و هر کس تخـم شرى بکارد به پشیمانى بدرود, هر که هر چه بکارد همان براى اوست.کندکار را بهره از دست نرود و آزمنـد آنچه را مقـدرش نیست در نیابـد, هر که به خیرى رسـد خدایش داده و هر که از شـرى رهـد خـدایـش رهانده.
18ـ شناخت احمق و حکیم

قلب الاحمق فـى فمه و فـم الحکیـم فى قلبه.(18)
قلب احمق در دهـان او و دهـان حکیم در قلب اوست.
19ـ تلاش براى رزق

مقـدر لا یشغلک رزق مeمـون عن عمل مغروض.(19)
رزق و روزى ضمـانت شـده, تـو را از کـار واجب بـاز نـدارد.
20ـ عزت حقگرایى

مـا ترک الحق عزیز الا ذل , ولا اخذ به ذلیل الا عز.(20)
هیچ عزیزى را رها نکند مگر آن که ذلیل گردد و هیچ ذلیلى به حق نیاویزد مگر آن که عزیز شود.
21ـ دوست نادان

صدیق الجاهل تعب.(21)
دوست نادان , مایه رنج است.
22ـ بهترین خصلت

خصلتـان لیـس فـوقهمـا شـىء :الایمـان بـالله و نفع الاخـوان.(22)
دو خصلت است که بهتر و بالاتراز آنها چیزى نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به برادران .
23ـ نتیجه جسارت بر پدر

جراه الـولـد علـى والـده فـى صغره تـدعوا الـى العقـوق فـى کبـره . (23)
جرات و دلیرى فرزنـد بر پدرش در کـوچکى , سبب عاق و نارضایتى پدر در بزرگى مى شود.
24ـ بهتر از حیات و بدتر از مرگ

خیـر مـن الحیاه ما اذا فقـدته ابغضـت الحیاه و شر من الموت ما اذا نزل بک احببت الموت.(24)
بهتر از زندگى چیزى است که چون از دستش دهى از زندگى بدت آید,و بدتر از مرگ چیزى است که چـون به سـرت آیـد مـرگ را دوست بـدارى.
25ـ وابستگى و خوارى

مـااقبح بـالمـومـن ان تکون له رغبه تذله.(25)
چه زشت است بـراى مـومـن , دلبستگـى به چیزى که او را خـوار دارد.
26ـ نعمت بلا

ما من بلیه الا ولله فیها نعمه تحیط بها.(26)
هیچ بلایـى نیست مگـرایـن که در آن از طـرف خـدا نعمتى است.
27ـ اکرام بدون افراط

لا تکرم الرجل بما یشق علیه.(27)
هیچ کـس را طـورى اکـرام مکـن که بـر او سخت گذرد.
28ـ ارزش پند پنهان

مـن وعظ اخـاه سـرا فقـد زانه, و مـن وعظه علانیه فقـد شـانه.(28)
هر که در نهان, برادر خود را پند دهد او را آراسته, و هر که آشکارا برادرش را پند دهد او را کاسته .
29ـ تواضع و فروتنى

التواضع نعمه لایحسد علیها.(29)
تـواضع و فـروتنـى, نعمتـى است که بـر آن حسـد نبـرنـد.
30ـ سختى تربیت نادان

ریـاضه الجـاهل و رد المعتـاد عن عادته کـالمعجز.(30)
پـرورش دادن نـادان و تـرک دادن معتـاد از عادتـش , مـاننـد معجزه است.
31ـ شادى بیجا

لیـس مـن الادب اظهار الفـرح عند المحزون.(31)
اظهار شـادى نزد غمـدیـده, از بـى ادبـى است.
32ـ جمال ظاهر و باطن

حسـن الصـوره جمـال ظاهـر, و حسـن العقل جمـال البـاطـن (4)
صـورت نیکـو, زیبـایـى ظاهـرى است, و عقل نیکـو , زیبـایى بـاطنى است.
33ـ کلید تمام گناهان

جعلت الخبـائث فـى بیت و جعل مفتـاحه الکذب.(32)
تمـام پلیـدیها در خـانه اى قـرار داده شـده و کلیـد آن دروغگـویى است.
34ـ چشم پوشى از لغزش و یاد آورى احسان

خیـر اخـوانک مـن نسـى ذنبک و ذکـر احسـانک الیه.(33)
بهتـریـن بـرادران تـو کسـى است که خطـایت را نـادیـده گیرد و احســانت را یادآور شود.
35ـ مدح نالایق

مـن مـدح غیـر المستحق فقـد قـام مقـام المتهم.(34)
هـر که نـالایقـى را ثنـا گـویـد, خـود در مـوضع اتهام قـرار گیـرد.
36ـ راه دوست یابى

مـن کـان الـورع سجیته, و الکـرم طبیعته, و الحلـم خلته کثـر صـدیقه.(35)
کسـى که پارسایـى خـوى او , و بخشنـدگـى طبیعت او, وبردبارى خصلت او باشـد دوستانش بسیار شوند.
37ـ انس با خدا

من آنس بالله استوحش من الناس.(36)
کسـى که بـا خـدا مـانـوس بـاشـد, از مـردم گـریزان گــردد.
38ـ خرابى مناره ها و کاخها

اذا قـام القـائم امـر بهدم المنـائر و المقـاصیـر التى فى المسـاجـد.(37)
هنگامى که قائم (ع) قیام کند دستور به خرابى مناره ها و کاخهاى مساجد دهد.
39ـ سیر شبانه

ان الـوصـول الـى الله عزوجل سفـر لا یـدرک الا بـامتطاء اللیل.(38)
وصـول به خـداونـد عزوجل , سفـرى است که جز بـا عبـادت در شب حـاصل نگردد.
40ـ ادبى بسنده

کفاک ادبا تجنبک ما تکره من غیرک.(39)
در مقام ادب براى تـو همین بس که آنچه براى دیگران نمى پسندى, خود را از آن مى شود.

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ
پى نوشت ها:
1 ـ تحف العقول,ص 486.
2 ـ همان,ص 486.
3 ـ همان,ص 487.
4 ـ تحف العقول , ص 487.
5 ـ همان,ص 487.
6 همان,ص 487.
7 تحف العقول,ص 487.
8 همان,ص 487.
9 همان,ص 487.
10 تحف العقول,ص 487و 488
11 تحف العقـول ,ص 488. ایـن حدیث از امـام رضا (ع) هـم نقل شـده است.
12 همان,ص 488.
13 الزام الناصب,ص 189.
14 تحف العقول, ص 488.
15 تحف العقول ,ص 489.
16 همان,ص 489.
17 پیشین,ص 489.
18 تحف العقول,ص 489.
19 همان,ص 489.
20 پیشین, ص 489
21 همان,ص 489.
22 تحف العقول,ص 489.
23 همـان,ص 489 .
24 ـ همـان,ص 489 .
25 ـ همــان,ص 489.
26 تحف العقول,ص 489.
27 همان,ص 489.
28 ـ همان,ص 489.
29 ـ پیشین,ص 489.
30 ـ همان,ص 489.
31 ـ تحف العقول,ص 489.
32 ـ بحارالانوار,ج 78,ص 377.
33 ـ پیشین,ج 78 ص 379.
34 ـ همان,ج 78,ص 378.
35 ـ مسند الامام العسکرى,ص 289.
36 ـ همان,ص 287.
37 ـ غیبت شیخ طوسى,ص 133.
38 ـ مسند الامام العسکرى ,ص 290.
39 ـ همان,ص 288


[ شنبه 92/11/19 ] [ 6:23 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
اگر می خواهید لپ تاپ بخرید ولی سردرگم هستید، توصیه می کنیم این گزارش را تا آخر بخوانید چرا که برای شما دانش آموزان و دانشجویان و حتی گرافیست ها راهنمای خرید بهترین لپ تاپ را با توجه به کارتان آماده کرده ایم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ ابتدا این نکته را به یاد داشته باشید که گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ تاپ، تعیین کردن نیازهای اولیه و اساسی است. قبل از خرید تصمیم بگیرید که می خواهید از لپ تاپ خود برای انجام چه کارهایی می خواهید استفاده کنید. برای مثال ممکن است برای یک تاجر، طول عمر باتری یکی از شرایط مهم در خریدن یک لپ تاپ باشد و یا مثلا گرافیست‌ها و دوست داران بازی باید لپ تاپی را انتخاب کنند که قدرت پردازنده آن ها بالا باشد. تا پایان این گزارش همراه دریچه باشید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

 

 


راهنمای خرید لپ تاپ برای دانش‌آموزان و دانشجویان 

دانش‌آموزان و دانشجویان هم مانند سایر مشاغل برای انجام کارهای خود مثل استفاده از اینترنت، تحقیق و انجام امور درسی خود نیاز به یک لپ تاپ، متناسب با کارهایشان دارند که در ادامه بیشتر شما دانش آموزان و دانشجویان را در خرید یک لپ تاپ مناسب و ایده آل راهنمایی خواهیم کرد.

 

اولویت اول برای شما دانش‌آموزان و دانشجویان طول عمر باتری است چرا که ممکن است ساعات زیادی را در کلاس درس و دانشگاه بدون اتصال به برق و به صورت مدام از لپ تاپ خود استفاده کنید که بهترین پیشنهاد برای شما لپ تاپ نسل چهارم پردازنده‌های چند هسته‌ای اینتل موسوم به هسول است.

 

اولویت دوم حجم و وزن لپ تاپ است چرا که حمل آن میان کلی جزوه و کتاب کار سختی است و می توانید در ساعات طولانی شما را خسته کند، پس هنگام خرید لپ تاپی را انتخاب کنید که وزن کمی داشته باشد.

 


 

 

اولویت سوم داشتن صفحه نمایش بزگ است. فرض کنید در حال کار روی پروژه ای هستید که می خواهید آن را با      PowerPointارائه دهید و مطالب شما در فایل word     ذخیره شده و می‌خواهید متن‌ها را از نرم افزار word     به PowerPoint     منتقل کنید... در این هنگام است که سردرگم خواهید شد و کار با لپ تاپ برایتان آزار دهنده خواهد بود، برای این منظور دریچه به شما توصیه می کند لپ تاپی با صفحه نمایش 14 اینچ و یا بالاتر بخرید.

 

اولویت چهارم صفحه کلیدی راحت و خوانا است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تایپ جزوه را به نوشتن ترجیح می‌دهید حتما و حتما مد نظر داشته باشید که صفحه کلید به مچ دست شما آسیب وارد نکند چرا که در دراز مدت می تواند به مچ دست شما صدمه وارد کند.

 

و در نهایت گارانتی و خدمات پس از فروش را به همراه نرم افزارهای امنیتی را مد نظر داشته باشید چرا که این موارد هم جز راهنمای خرید است مخصوصا نرم افزارهای امنیتی که در صورت سرقت بتوان سریعتر لپ تاپ دزدیده شده را پیدا کرد.

 


 


راهنمای خرید لپ تاپ برای خانه 

خرید لپ تاپ برای تمامی افراد خانه باید طوری باشد که نیازهای همه آن ها را رفع کند پس به فکر خرید لپ تاپ با قیمت بالا باشید.

 

اولویت اول را دریچه صفحه نمایشی بزرگ با رزولوشن بالا است را برای شما انتخاب می کند چرا که ممکن است پدر خانواده به وبگردی با آن بپردازد یا مادر خانواده با این لپ تاپ فیلم تماشا کند.

 

اولویت دوم داشتن گرافیکی بالاست چرا که فرزند خانواده به بازی کردن به آن خواهد پرداخت.  کارت گرافیک مجزا هم راه خوبی است اکثر لپ تاپ‌های امروزی علاوه بر دارا بودن یک پردازنده گرافیکی متوسط که بر روی پردازنده اصلی قرار گرفته، از یک کارت گرافیک قدرتمند، برای انجام اموری مانند بازی برخوردارند. پس پردازنده‌های چهار هسته ای بهترین گزینه برای خانواده شماست.


 


 

اولویت سوم وزن و اندازه لپ تاپ به همراه فضای ذخیره سازی(هارد) است چرا که اگر قصد مسافرت دارید و می خواهید لپ تاپ هم کنار شما در این مسافرت باشد پس در انتخاب آن دقت کنید تا در پروازهایتان و یا در اتومبیل بتوانید آن را روی پایتان قرار دهید(البته توجه داشته باشید قرار دادن لپ تاپ در دراز مدت باعث خستگی شما می شود).

فضای ذخیره سازی بالا هم اولویت مهمی است چرا که ممکن است کلی عکس و فیلم شخصی داشته باشید هارد 1 ترابایت برای ذخیره سازی فایل شخصی شما مناسب می‌باشد.

 

اولویت چهارم انتخاب گارانتی و خدمات پس از فروش است که بهتر است با نیاز و سلیقه خودتان گارانتی و خدمات پس از فروش را مدنظر داشته باشید.

 

و در نهایت صفحه نمایش لمسی، هارد و طول عمر زیاد باتری هم در گام های بعدی با سلیقه و نیاز خانواده شما در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

 


 


راهنمای خرید لپ تاپ برای گرافیست‌ها

گرافیست ها هم برای انتخاب بهترین لپ تاپ همراه دریچه باشند چرا که معیار و ملاک هایی برای شما هم در نظر گرفته ایم تا بهترین لپ تاپ را با توجه به تناسب کاری خودتان انتخاب کنید. گرافیست‌ها با تصاویر دو بعدی وسه بعدی و نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، Corel     و Illustrator     سر و کار دارند، پس مهمترین کاربرد رایانه‌ برای آنها ویرایش تصاویر دو و سه بعدی است با فضای ذخیره سازی بالا چرا که فایل های طراحی شده حجم های بسیار بالایی دارند.

 

اولویت اول برای شما گرافیست ها رم می‌باشد، وقتی سایز کار بالا می‌رود لازم است اطلاعات در حجم بزرگ‌تری در اختیار پردازنده قرار بگیرد. اگر ظرفیت رم‌ها محدود باشد، برنامه قسمتی از هارد را به عنوان حافظه اختصاصی در نظر می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود سرعت اجرای نرم‌افزار محدود به سرعت انتقال اطلاعات از طریق هارد شود.

 

ظرفیت رم رابطه مستقیمی با سطح کار و اندازه آن دارد. اگر با آیکون‌ها سر و کار دارید 2 گیگابایت فضا کافی است ولی برای افرادی که بیلبورد یا پوسترهای بزرگ طراحی می‌‌کنند به 8 تا 16 گیگابایت رم نیاز است. تعادل بین هزینه و مشخصات برعهده شما است ولی برای گرافیست‌های حرفه‌ای ظرفیت زیر 6 گیگابایت توصیه نمی‌شود.

 

اولویت دوم کارت گرافیک است، در پردازنده اصلی لپ تاپ از دو تا چهار هسته پردازشی استفاده می‌شود ولی کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای دارای 96 هسته و بیشتر هستند. زمانی که تصویری را ویرایش می‌کنید این تغییرات روی تک تک پیکسل‌ها اثر می‌گذارد در نتیجه هر چقدر تعداد هسته‌ها بیشتر باشد عملکرد بهتری در پردازش گرافیکی خواهند داشت. البته انتخاب یک لپ‌تاپ با تراشه گرافیکی قدرتمند لزوما به معنی افزایش سرعت در پردازش‌های پیکسلی نیست زیرا این موضوع به عوامل دیگری هم بستگی دارد.


 


اولویت سوم پردازنده می باشد، پردازنده در یک سیستم طراحی و گرافیک نقش کلیدی دارد زیرا استفاده از توان تراشه گرافیکی اگرچه سرعت پردازش را افزایش می‌دهد اما کاربرد آن به عوامل مختلفی بستگی دارد اما در مقابل توان پردازنده به صورت مستقیم سرعت اجرای برنامه‌ها را مشخص می‌‌کند. سه عامل در پردازنده روی کارایی نرم‌افزارهای طراحی موثر هستند: تعداد هسته‌ها، حافظه کش و فرکانس. هر چقدر تعداد هسته‌ها بیشتر باشد دستورالعمل‌های بیشتری در واحد زمان پردازش می‌شوند. در این زمینه می‌توان به فناوری هایپرتریدینگ هم اشاره کرد. توسط این فناوری هر کدام از هسته‌های فیزیکی تبدیل به چند هسته مجازی می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند دستورالعمل‌های مخصوص خود را اجرا کنند. به عنوان مثال یک پردازنده Core i7     که دارای چهار هسته فیزیکی است توسط هایپرتریدینگ تبدیل به یک مدل هشت هسته‌ای می‌شود.

 

اولویت چهارم صفحه نمایش می باشد، صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها به ندرت می‌تواند رنگ‌های واقعی را نشان دهد و برای یک تصویر با جزییات بالا، اندازه کوچکی دارد. هر چقدر وسعت نمایشگر بیشتر باشد برای کارهای گرافیکی بهتر است. پس حداقل سایز قابل توصیه 15?6 اینچ است. یک لپ‌تاپ با وضوح Full HD‌     اگرچه قیمت بالاتری دارد ولی برای نمایش جزییات بهتر است. نکته سوم در مورد روشنایی است. زمانی که نمایشگر یک لپ‌تاپ روشنایی کمی داشته باشد رنگ‌ها، جلا و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. نکته آخر در صفحه نمایش، زاویه دید است.

 


 


جمع بندی

ما در اینجا سعی کردیم راهنمای خرید لپ تاپ را برای دانش آموزان، دانشجویان، افراد خانواده و گرافیست ها مطرح کنیم البته با دیدی متفاوت و بدون معرفی برند خاص، یادتان نرود بهترین مشاور خرید شما خودتان هستید پس با توجه به سلیقه کاری و مطالب اشاره شده در بالا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید.

گزارش از سالار واعظی


[ جمعه 92/11/18 ] [ 7:33 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
ژاپنی ها که از استعمار گران تاریخی اند و جنایتها در چین و سایر کشور های اطراف خود کرده اند اما با خودشان خوبند و مقرراتی دارند و گناه آدم کشی مثل خود کشی را با مفهوم شرمندگی اشتباه گرفته اند ! 

 می گویند در
 فرهنگ ژاپنی مفهوم گناه وجود
ندارد. اصلا مردم با این مفهوم هیچ
 آشنایی ندارند
 تنها مفهوم
 بازدارنده در اونجا "شرمندگی"است.
> واسه همینه
> که اگر
> کسی
> درست کارش رو انجام نده ، پیش مردم
> شرمنده میشه،
> حتی ممکنه که برای این شرمندگی نیز دست به
> خودکشی بزنه، چون دیگه چیزی برای
 از دست دادن نداره...
"شرمندگی" مفهوم زمینی و "گناه" مفهوم آسمانی
 است.
 "شرمندگی" بین شخص و
> اطرافیانش اتفاق میفته،
 اطرافیانی که شخص همیشه اونها رو
 میبینه، ولی "گناه" بین شخص و خدا هست
 .... و نتیجه این 2 باور رو
 ببینید!
> بی‌دینان
 ژاپنی ، آزاده !
>
> بعد از آنکه خواندیم
> که چطور وقتی برق شهر قطع شد مردم
> داخل سوپر مارکتها و فروشگاههای
> بزرگ به آرامی و در تاریکی همه
> چیزهایی را که در سبد خریدشان قرار
> داده بودند سرجایشان برگرداندند و
> به آرامی از فروشگاهها خارج شدند.
>> چیزی نگذشت که تمیزی و نظم کمپهای
> مردم سیلزده که توی ورزشگاههای
> شهر بنا شده بود توجه همه را جلب
> کرد ، بعد دیدیم که مسئولان شهر
> جلوی مردم
>  سُجده
> میکنند و معذرت میخواهند بخاطر
> اینکه سونامی شده و ما نتوانستیم
> بهتر ازاین از شما مراقبت کنیم.
> چیزی نگذشت که عکس مدارس صحرایی
> شهر فوکوشیما منتشر شد ! با نهایت
> شرمندگی سالن ورزشی رو پارتیشن
> زده بودند و بصورت کلاسهای مجزا با
> حداکثر15 دانش آموز در
> آورده بودند . نکته اش هم اینکه همه
> کلاسها یک ال سی دی32 اینچی
 داشت.
> وزیر آموش و
> پرورششان هم توی رسانه ها ضمن کلی
> عذرخواهی قول داد که بزودی حداقل
> امکانات را برای دانش آموزان مهیا
 خواهد کرد.
>
> یعنی این چیزها را
> تازه زیر حداقل میدانند! محاسبه
> کنید حداکثر را.
>
> چند روز قبل هم مطلع شدیم که
> پیرمردهای ژاپنی ،
> " سپاه
> مهندسین پیر" تشکیل داده اند و
> داوطلب اینکه بروند فوکوشیما و در
> مهار نیروگاه کمک کنند تا
> جوانترها در معرض تشعشعات نیروگاه
> و مرگ قرار نگیرند!
> چرا؟
> چون نسبت به
> جوانها کمتر از عمرشان باقی مانده
> و اثرات ناگوار رادیواکتیو زمان
> کمتری در کشورشان باقی خواهد ماند
> و خودشان هم زمان کمتری رنج و دردش
> را تحمل خواهند کرد! همینقدر منطقی
> و بشر دوستانه.
>
> حالا هم که این خبر پایین در آمده
> که بزرگواری میفرمایید و
> میخوانید:
>
> بازگرداندن میلیاردها ین
> پس از سونامی:
>
> بگزارش خبرگزاری
> آلمان، مردم ژاپن، که در ماههای
> گذشته، بحران سیل ، سونامی و نشت
> مواد
>  رادیواکتیو را پشت سر
> گذاشته‌اند، بیش از سه و نیم
> میلیارد ین ( بیش از 45میلیون دلار) پول را که در
> مناطق سیل زده یافته
> اند به دولت بازگردانده اند.
>
> همچنین 5700 گاوصندوق پیدا شده پس از
> سیل که حاوی بیش از دو میلیارد ین
> بوده، به دولت داده شده است.
>
> سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و
> داوطلبان همچنان کیف پولهای پیدا
> شده را تحویل میدهند و تا کنون
> 96
>  درصد مبالغ
> پیدا شده، به صاحبانشان
> بازگردانده شده است.
>
> زلزله و سونامی در ژاپن که در ماه
> مارس رخ داد، دستکم 20
> هزار کشته
> وهزاران نفر بیخانمان برجا گذاشت.
>


[ پنج شنبه 92/11/17 ] [ 7:53 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

من روستایی هستم در شهرستان رابر کرمان که مردمانش خونگرم و مهمان پذیرند اما این روستا برخی امکانات را ندارد و نیاز به اردوهای جهادی دانشجو ها دارد .
.................. لینک های ویژه
http://www.parsiblog.com
........
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
.............

.

...........
...............

.............++

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

***
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

***** ********+
امکانات وب


بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 117
کل بازدیدها: 335561

دریافت کد آهنگ

تاشهدا باشهداتاشهدا باشهدا

........////////////////1 ....................
هاست و دامنه-وبلاگ
...............

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

******

مترجم سایت

مترجم سایت

*****
k2cod go Up
******

mouse code

کد ماوس

******
وبلاگکد لوگوی نوروز
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
.........

آپلود عکس

آپلود عکس