**************فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
آذر 92 - روستای پده بلند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای پده بلند
روستای خوش آب و هوا در شهرستان رابر کرمان 
نویسندگان
خرید آسان
<"> فروش استثنایی محصولات دامی و کشاورزی روستا ........... برای خرید محصولات پیام بگذارید>> تماس با ما b> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ......................................1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

......................................

......................................

.......................................

........................................

........................................

................................... ------------------ ................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2 ,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,
حضرت رسول اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم :
هر گاه خشمی برای شما پیش آمد، با گذشت آن را از خود دور کنید.

[ پنج شنبه 92/9/14 ] [ 11:35 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

اطلاعیه

در حال تدارک اردوی جهادی به منطقه خودمان هستند لذا اگر کسی تمایل دارد بگوید


[ یکشنبه 92/9/10 ] [ 8:55 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

آداب اصیل مان (حکایتی زیبا)

 

"دریافته ام که یک انسان تنها زمانی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پائین چشم بدوزدکه ناگزیر است او را یاری رساند تا روی پای خود بایستد".      گابریل گارسیامارکز

 شب سردی بود... پیرزن بیرون میوه فروشی زل زده بود به مردمی که میوه می خریدن. شاگرد میوه فروش تند تند پاکت های میوه رو توی ماشین مشتری ها می ذاشت و انعام می گرفت. پیرزن باخودش فکر می کرد چی می شد اونم می تونست میوه بخره ببره خونه.

 رفت نزدیک تر … چشمش افتاد به جعبه چوبی بیرون مغازه که میوه های خراب و گندیده داخلش بود. با خودش گفت چه خوبه سالم ترهاشو ببره خونه. می تونست قسمت های خراب میوه ها رو جدا کنه و بقیه رو بده به بچه هاش، هم اسراف نمی شد هم بچه هاش شاد می شدن.

برق خوشحالی توی چشماش دوید. دیگه سردش نبود. پیرزن رفت جلو نشست پای جعبه میوه. تا دستش رو برد داخل جعبه، شاگرد میوه فروش گفت : دست نزن ننه، برو دنبال کارت. پیرزن زود بلند شد ؛خجالت کشید. چند تا از مشتریها نگاهش کردند؛ صورتش رو قرص گرفت.

دوباره سردش شد. راهش رو کشید رفت. چند قدم دور شده بود که یه خانمی صداش زد: مادر جان! مادر جان ! پیرزن ایستاد. برگشت و به زن نگاه کرد.زن لبخندی زد و بهش گفت اینارو برای شما گرفتم. سه تا پلاستیک دستش بود پر از میوه موز و پرتقال و انار ….

پیرزن گفت : دستت درد نکنه ننه من مستحق نیستم ! زن گفت : اما من مستحقم مادر. منمستحق داشتن شعور انسان بودن و به هم نوع توجه کردن ودوست داشتن همه انسانها و احترام به همه آنها بی هیچ توقعی هستم. اگه اینارو نگیری دلمو شکستی، جون بچه هات بگیر.

زن منتظر جواب پیرزن نموند، میوه هارو داد دست پیرزن و سریع دور شد. پیرزن هنوز ایستاده بود و رفتن زن رو نگاه می کرد. قطره اشکی که تو چشمش جمع شده بود غلتید روی صورتش،  دوباره گرمش شده بود. با صدای لرزانی گفت : پیر شی ننه ، پیر شی، خیرببینی.

ه اطرافمان خوب بنگریم، همه ما با صحنه هایی این چنینی مواجه شده ایم! واکنشمان چه بوده؟! یادمان نرود که هستند، یادمان نرود که هستیم. این ادب اصیل مان است: نجابت، قدرت، احترام، مهربانی، خوشرویی، انسان بودن...


[ جمعه 92/9/8 ] [ 2:7 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]


[ جمعه 92/9/8 ] [ 1:31 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

درجریان کاپیتالاسیون شاه در قبال مشتی دلار آن هم وام ،ایران را فروخت و با توجیح اقتصادی کار خود را نیکو جلوه می داد که با روشنگری امام ره مردم آگاه شدند آیا الان . . .


[ جمعه 92/9/8 ] [ 12:56 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

نگاهی گذرا به قوانین مربوط به حمل و نگهداری مواد مخدر نظیر قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و الحاق موادی به آن مطلب مهمی را نشان می‌دهد. 

در ماده8 این قانون آمده است: هر کس هروئین، مرفین، کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و یا لیزرژیک اسید دی ‌اتیل آمید (ال.اس.دی)، متیلن دی اکسی‌ مت ‌آمفتامین (ام.دی.ام.آ. یا آکستاسی)، گاما هیدروکسی بوتیریک اسید (جی.اچ.بی)، فلونیترازپام، آمفتامین، مت آمفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیرداروئی که فهرست آنها به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد را وارد کشور کند و یا مبادرت به ساخت، تولید، توزیع، صدور، ارسال، خرید یا فروش نماید و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری، مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به میزان مواد به شرح زیر مجازات خواهدشد.

1. تا پنج سانتی‌گرم، از پانصدهزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق.

2. بیش از پنج سانتی‌گرم تا یک گرم، از دو میلیون تا شش میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

3. بیش از یک گرم تا چهار گرم، از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و دو تا پنج سال حبس و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

4. بیش از چهار گرم تا پانزده گرم، از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنج تا هشت سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

5. بیش از پانزده گرم تا سی گرم، از چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا پانزده سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

6. بیش از سی گرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

تبصره1 : هرگاه محرز شود مرتکب جرم موضوع بند (6) این ماده برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آن هم نشده در صورتیکه میزان مواد بیش از یکصدگرم نباشد با جمع شروط مذکور یا عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور با توجه به کیفیت و مسیر حمل، دادگاه به حبس ابد و مصادره اموال ناشی از همان جرم ، حکم خواهد داد.

تبصره 2: در کلیه موارد فوق چنانچه متهم از کارکنان دولت یا شرکتهای دولتی و شرکتها و یا مؤسسات وابسته به دولت باشد، علاوه بر مجازاتهای مذکور در این ماده به انفصال دائم از خدمات دولتی نیز محکوم خواهد شد.

 


[ جمعه 92/9/8 ] [ 12:37 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
 گزارش خبری


پارلمان انگلیس: همکاری با آل سعود به حیثیت ما لطمه زده است
دولت انگلیس به سبب همپیمانی تجاری و سیاسی درازمدت با عربستان سعودی با مشکل «اعتباری» مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری پرس‌تی‌وی، پارلمان انگلیس اخیرا با ارائه گزارشی اعلام کرد که نزدیکی زیاد دولت انگلیس به سعودی‌ها و تروریسم، وجهه انگلیس را خدشه‌دار کرده و به حیثیت و اعتبار لندن ضربه وارد می‌سازد.
مشکل اعتباری که قانونگذاران انگلیسی از آن یاد کرده‌اند در حقیقت از تصویر خودساخته انگلیس به عنوان یک کشور دموکرات سرچشمه می‌گیرد که اکنون به خاطر وجود عربستان سعودی لکه‌دار شده و به خطر افتاده است. اگرچه انگلیس بسیاری از مسائل را نادیده گرفته و انکار می‌کند، اما جهان اکنون به روشنی می‌بیند، که این عربستانی‌ها هستند که از گروه‌های مزدور حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، از کسانی که در سوریه گلوی مسلمانان و مسیحیان را می‌درند و از لبنان گرفته تا عراق و پاکستان، بر ضد مردم بی‌گناه و بی‌دفاع حملات انتحاری انجام می‌دهند.
تحقیقات کمیته امور خارجه پارلمان انگلیس تصدیق می‌کند که کشور نفت‌خیز عربستان «سابقه‌ای منحوس در زمینه حقوق بشر» دارد لیکن در اقدامی مضحک نظارت بر تسلیحات فراهم شده از جانب عربستان برای شبه‌نظامیان سوریه و تندروهای مناطق دیگر را خواستار شده است.
با این وجود و با کمی دقت به این گزارش مشخص می‌شود که قانون‌گذاران انگلیسی نگرانی چندانی از خشونت‌ها و افراط‌گرایی شبه‌نظامیان تحت حمایت عربستان ندارند، بلکه از خدشه‌دار شدن وجهه خود در سطح بین‌المللی به سبب هم‌پیمانی و دوستی با سعودی‌ها نگران هستند.
انگلیس با این وجود مدعی است که از «اصلاحات» در عربستان سعودی، بحرین و دیگر دیکتاتوری‌های حاشیه خلیج‌فارس حمایت می‌کند.
گزارش پارلمان انگلیس با ظرافت و مهارت تمام از دولت این کشور می‌خواهد عرضه تسلیحات از سوی عربستان سعودی به سوریه را «سبک و سنگین» کند. این فریب ناشیانه اما نتوانسته کسی را بفریبد. این اکنون یک حقیقت مسجل است که عربستان سعودی با صدها میلیون دلار از گروه‌های مزدور افراطی همچون جبهه النصره که با القاعده نیز در ارتباط است حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند در حقیقت، این شبکه‌های تروریست وهابی که روزانه ده‌ها غیرنظامی را در سوریه و عراق می‌کشند از سوی شخصیت‌های ارشد خاندان آل‌سعود، از جمله شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم برای این کار گماشته شده‌اند.

 


[ جمعه 92/9/8 ] [ 12:36 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

ای همسفر زینب رفتیم خداحافظ

ای تاج سر زینب رفتیم خداحافظ

 

ای پادشه خوبان ای تشنه لب عطشان

از کوی تو با افغان رفتیم خداحافظ

 

ما جمع پریشانیم سرگشته و حیرانیم

بر ناقه عریانیم رفتیم خداحافظ

گر مانده تو را پیکر در کربلا بی سر

ما با سر بی معجر رفتیم خداحافظ

 

در این سفر پر غم ما را بنگر همدم

با این همه نامحرم رفتیم خداحافظ

 

ماندی تو در این صحرا با اکبر مه سیما

تا شام من و لیلا رفتیم خداحافظ

 

ماندی تو و سردارت عباس علمدارت

ما همره بیمارت رفتیم خداحافظ

 


[ جمعه 92/9/8 ] [ 11:49 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

من روستایی هستم در شهرستان رابر کرمان که مردمانش خونگرم و مهمان پذیرند اما این روستا برخی امکانات را ندارد و نیاز به اردوهای جهادی دانشجو ها دارد .
.................. لینک های ویژه
http://www.parsiblog.com
........
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
.............

.

...........
...............

.............++

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

***
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

***** ********+
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 335693

دریافت کد آهنگ

تاشهدا باشهداتاشهدا باشهدا

........////////////////1 ....................
هاست و دامنه-وبلاگ
...............

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

******

مترجم سایت

مترجم سایت

*****
k2cod go Up
******

mouse code

کد ماوس

******
وبلاگکد لوگوی نوروز
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
.........

آپلود عکس

آپلود عکس