**************فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
خرداد 92 - روستای پده بلند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای پده بلند
روستای خوش آب و هوا در شهرستان رابر کرمان 
نویسندگان
خرید آسان
<"> فروش استثنایی محصولات دامی و کشاورزی روستا ........... برای خرید محصولات پیام بگذارید>> تماس با ما b> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ......................................1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

......................................

......................................

.......................................

........................................

........................................

................................... ------------------ ................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2 ,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,

خواص دارویی گرده گل

  6.رفع حساسیت:بیماران حساس به گرده گل در صورت خوردن عسل و یا درپوشهای مومی شان عسل. به خاطر داشتن مقداری گرده در انها .تدیجا درجه حساسیت کاهش یافته و بهبود می یابند.

 

 

 7و درمان ورم پروستات: مصرف گرده گل تاثیر بسیار شدید بر هیپر تروفی پروستات (بزرگ شدن پروستات ) که در مردان مسن بیشتر رایج دارد. Alain caillas )  (فرانسوی) به هر شخص بالای 50 سال مصرف 15 گرم (یک قاشق چای خوری ) گرده در روز را برای اجتناب از بیماری ورم پروستات توصیه می کند. به عقیده وی با مصرف منظم و روزانه گرده گل می توان از ناراحتی های شدید پروستات که با هیچ داروی دیگر قابل درمان نیست جلوگیری نمود و مصرف ان را به خصوص در مراحل اولیه ورم پروستات موثر می داند .

نامبرده همچنین روزانه یک قاشق قهوه خوری گرده گل به بیمارانی که معده انها قادر به هضم نان نیست و مبتلا به ناراحتی روده و معده هستند همراه با نان توصیه می کند .

                                

 

8. درمان بیماریهای کبد: danwaiter stamblu بر اساس مشا هدات بالینی خود عقیده دارد که عسل به ویزه آمیخته با زله رویال و گرده گل وسیله درمانی نیرومندی در درمان بیماریهای گوناگون کبدی است.

به بیماران مبتلا به بیماری کبد که از بیما رستان مر خص می شوند توصیه می شود هر روز در صبحانه تقر یبا 50 گرم عسل. 50 میلی گرم زله رویال و بعد از ظهر یک قاشق مربا خوری مخلوط کرده و عسل استفاده نما یند.

سایر خواص در مانی گرده گل عبارتند از :تحریک متا بولیسم. سم زدایی از بدن . تقویت و رساندن مواد معدنی به بدن

 ثابت شده است که گرده گل حاوی هورمن های تحریک کننده جنسی می باشد و احتملا برای درمان نازایی به کار برده شده است.


گرده گل

  • گرده گل
  • خواص دارویی گرده گل
  • گرده گل که در واقع  اسپرم گیاهی محسوب میشود به علت داشتن ویتامینها و هورمونهای با ارزش یک ماده غذایی و یک داروی بسیار عالی شناخته شده است که ارزش غذایی و خواص درمانی ان را نباید فراموش کرد.
  •  
  • بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام گرفته گرده گل دارای خواص دارویی زیر میباشد.
  •  
  • تنظیم کننده عمل روده: گرده گل فعلیت روده را عادی کرده و تنظیم کننده قابل توجهی برای ان میباشد مخصوصا گرده هایی که توسط زنبورداران جمع اوری می شوند نوعی ماده غذایی عالی برای روده محسوب شده و گاهی اوقات ان را پلیس روده می نامند.
  • درمان یبوست: گرده گل در درمان یبوست تاثیر بسزایی دارد. افراد مبتلا به یبوست بهتر است دو بار در سال و هر بار به مدت یک ماه از گرده گل برای درمان استفاده کنند. میزان مصرف ان 30 گرم (دو قاشق سوپ خوری) در روز میباشد. افرادی که قادر به مصرف این مقدار در یک وعده نیستند می توانند چند وعده در روز استفاده کنند
  •  
  • ارامبخش اعصاب: در بیماریهای هیپرتونیک و بیماریهای سخت دستگاه عصبی و ترشح غدد داخلی تغذیه مخلوط عسل و گرده به نسبت 1به 1 ویا 2 به 1 نتیجه رضایت بخش داده است.
  •  
  • رفع کم خونی: گرده گل در کم خونی های خطرناک و کم کردن فشار خون موثر است ان هموگلوبین واریتروسیت خون را افزایش میدهد.
  •  
  • اشتها اور: گرده گل اشتها را تحریک و امادگی برای کار را افزایش می دهد.
  •  


    [ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 8:25 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    سلام

    راست حسینی 20ثانیه تحمل کردی و بازی کردی ؟

    ولی خوب تا نابغه 10تا هنوز هست .

    بازی انلاین و تمرکز حواس کدش زیرش هست .

    راستی احتمالا به این زودی اینترنت نمی آیم  . التماس دعا


    [ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 7:25 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    سلام

    گرچه می دانم سادگی و نجابتتان را   , ولی اینجا اینترنت است . و پر از گرگ است .

    پس اعتراض هایی که راجع به عدم نمایش نوشته هایتان دارید غیر منطقی است.

    تازه قرار بود وبلاگ خصوصی باشد گفتید چند تا پست تبلیغات اصول گرایی بگذارید .خوب این هم انتخابات دیگه چه می گویید .

    در ضمن از این به بعد باید از کد مخصوص به خودتان استفاده کنید .

    قرار بود از طریق این وبلاگ خاطرات دوران کودکی زنده شود . و دلنوشته های مذهبی خوب بسم الله .

    مثلا سفر به تهران م ف خوب بود .

     


    [ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 6:59 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    (شما برای خدا کار می‌کنید، چرا با هم کار نکنید؟)


    [ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 1:22 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    به نام خدا

    سلام

     سفری کوتاه و یک روزه به تهران داشتم .

    مترو تهران در حمل ونقل مسافر در ایران بی نظیر است . هم زمان کمتری از آدم صرف جابجایی توی شهر می شود و هم این که هزینه خیلی کمی صرف پول بلیت می شود .

    شما با مبلغ در حدود هزار می توانید از جنوب به شمال شهر رفته و کارهایتان را انجام بدهید و برگردید .

    شهر سرسبز بود و به فضای سبز رسیدگی کرده بودند .

    تابلوهای مذهبی شعر شاعران در راهروهای مترو به چشم می حورد .

    در شهر تبلیغات ریاست جمهوری دو کاندیدا فقط به چشم می خورد .  قالیباف و روحانی .

    تبلیغات شورای شهر هم چشمگیر بود .

    متاسفانه بی حجابی در تهران بی داد می کند . و کمنر مربوط به سن و سال می شود . حتی پیرزن ها هم به بهانه این که پیرزن هستند بعضا مدل های لباس خاص به تن داشتند . اکثر خانمها مانتویی بودند . چادری کم بود . یا شهرستانی بودند . والدین دختران کم سن سال به بهانه سن کم دخترانشان آنها را به شکل عروسک و برای تزیین خودشان و کلاس گذاشتن بیرون آورده بودند غافل از این که اگر حیای دختر بالخت ظاهر شدن در کودکی برابر نامحرم کم شد و شکست محال است در سن بالاتر حجاب را رعایت کند . کما این که سن تکلیف دختران 9سالگی است  .

    پسرها که اکثرا لباسهای مشابه غرب  می پوشند .

    دختران بد حجاب با ریخت های عجیب و غریب .

    ویراژ بچه پولدارها را در شمال شهر با دپس دپس ماشین آنچنانی که به دنبال سوژه می گشتند کاملا می دیدی.

    بچه های دوره گرد که در فقر خود می لولیدند و شغل های کاذب مثل سبزی فروش کنار خیابان و ... که همه نشان از فاصله طبقاتی  دارد  .

    با تبلیغ فوتبال و فرهنگ کاذب شهر در فیلمها و تلویزیون جوانان را از روستا ها به شهر کشانده اند  و شغلهای کاذب مثل دکه داری ,پارک بان ,بردن پیتزا برای پول دارها ,پیک موتوری ,و مغازه کوچک فروش

    وسایل بنجل و . . . این جوان سرگرم شده است . مسولین فرهنگی کشور جواب خدا را چه می دهند ؟ چرا فرهنگ کار و تلاش و تولید کمرنگ شده است ؟ چرا جوان روستایی  باید فکر کند که فلان

    فوتبالیست شود و پرورش گوسفند و کشاورزی را ننگ بداند ؟ چرا باید یک کشور مسلمان علوفه گوسفند و مرغ خود و سایر چیزها را از خارج بیاورد و دشمن با تحریم به خواست خود برسد ؟ ما به کجا می رویم ؟ 

    اما به راستی علت چیست ؟ به غیر از فیلم و ماهواره و مسایل فرهنگی این چیزها ؟

    همان طور که در مقاله آوردم علت این امر و مشابه آن مال حرام است . و نماد آن هم بانک است . که با سود های بانکی خیلی ها شکم هایشان از حرام و ربا پر شده است و اگر وضع این چنین پیش رود

    از دین فقط پوسته ای باقی خواهد ماند .

    ربا جنگ با خداست . مسولین فرهنگی و صاحب نظران عرصه اقتصاد این جنگ بدون تماشاچی است . یا با خدا با شید ویا این که خود به خود در جبهه مقابلید .

    حال کدام رییس جمهور با ربا مقابله خواهد کرد ؟آیا انقلاب اقتصادی شروع خواهد شد ؟

     

     


    [ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 12:17 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

     

    در واقع آمریکاییها دلار را به طلا قفل کردند( در ظاهر) و بقیه ارز ها را به دلار به این بهانه که ریسک نوسانات سایر ارزها کاهش بیابد . و تاجر با خیال راحت حتی برای بلند مدت تجارتش را برنامه ریزی کند . که یکی از کارها ی این صندوق پرداخت وام کوتاه مدت بود تا تجارت تسهیل شود . دراساسنامه آن آمده که برای تسهیل تجارت تاسیس شده است .

    2- نهاد دیگر که پایه هایش در این کنفرانس بنا شد بانک بین المللی ترمیم و توسعه بود که بعدا بانک جهانی لقب گرفت . برای این که وام دلاری به کشورها بدهد .آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به خیلی از کشور های ضربه خورده در طول جنگ وام داد اما وام دلاری  که ورد بنک این کار را انجام می داد . که خود جای بحث و تحقیق گسترده دارد .

     

    3- نهاد دیگر پایه ریزی شده در این کنفرانس یا چند وقت بعد از کنفرانس ( موافقت نامه  عمومی تعرفه وتجارت قدیم )wto     بود که در دهه نود سازمان جهانی تجارت شد . که با هدف کاهش موانع تعرفه تجارت شکل گرفت . (تعرفه گمرک هر کشور و. . .).

    با این اقدامات آمریکایی ها طی 60سال بعد از جنگ جهانی توانستند میزان تجارت دنیا را 345 برابر کنند .که بی سابقه بود و مدیون رفع موانع نرم بود که آمریکایی ها در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم پایه آن را بنا کرده بودند .

     این در حالی است که تجارت و  اقتصاد کشور ها 3.5 برابر در طی این مدت رشد کرد !

    در واقع آمریکایی ها برای این که تجارت آزاد رشد کند به کشورهای پیشرو در این زمینه تسلیهات ارائه می کردند . و گاهی متوسط کاهش تعرفه آمریکا برای تشویق کشورهای طرف قرار دادشان از بقیه بیشتر بوده است . . تعرفه ها تقریبا برداشته شود .

    پر واضح است که این کار برای ایجاد تقاضای دلار و کندن چاله تقاضای دلار صورت می گرفت . با افزایش تجارت تقاضا برار پولی که با آن تجارت صورت می گیرد یعنی دلار افزایش می یابد .  و تقاضا برای دلار ایجاد شود آمریکایی ها می توانند دلار چاپ کنند یعنی خرید کنند بدون این که ارزش پولشان کاهش بیابد .تقاضا دلار بالا می رود پس عرضه هم بالا می رود بدون کاهش ارزش دلار در برابر طلا این مطلب را به خاطر داشته باشید تا در سایر بخشها به آن ارجا بدهیم متوجه بشوید .

    با این مقدمات متوجه می شویم که آمریکایی ها دو منفعت از قبل جهان روا شدن دلار نصیبشان می شود .

    اول منفعت اقتصادی و دوم منفعت سیاسی که همان حربه تحریم است .

    منفعت اقتصادی: با توجه به این که در اقتصاد بین الملل یک تساوی داریم    

    اصل بقای ارز برای کشور ها : یعنی کشورها با ید ارزی که مصرف می کنند با ارزی که به دست می آورند برابر باشد .

    این معادله اختصاصی اقتصاد بین الملل می باشد . و تراز تجاری کشور ها با ید برقرار باشد .یا به عبارتی حساب تجاری شان با ید برقرار باشد . وارداتشان با صادراتشان برابر باشد چون از قبل صادرات ارز بدست می آورند و با این ارز واردات صورت

     می گیرد واز بقیه کشورهای دنیا خرید می کنند . بنا براین کشور ها باید صادراتشان با وارداتشان برابر باشد .صادرات شامل کالا و خدمات می شود . بعدا جابجایی سرمایه هم اضاف می شود و تراز پرداخت ها می گویند .

    یعنی اگر بخواهی واردات تو از صادرات بیشتر شود مقروض خواهی شد . یا باید وام بگیری به عبارتی ورود سرمایه خارجی در اقتصاد کشورت شکل بگیرد .یا وام بگیری یا سرمایه گذار خارجی بیاید در کشورت خرید کند .که انگار باز هم قرض گرفته ای .در هر صورت حساب سرمایه و حساب تجاری که می شود تراز پرداخت ها این معادله را دارند .حال سوال مهم این است که آیا آمریکاییها هم برای واردات خودشان با ید صادرات داشته باشند تا ارز گیرشان بیاید؟

    ایران ,ژاپن آفزیقای جنوبی و آلمان و غیره غیره که از چاپ دلار محروم هستیم . و بنابراین برای خرید های خودمان باید صادرات داشته با شیم .تا دلار گیرمان بیاید . اما آمریکایی ها حتما باید صادرات بکنند تا دلار گیرشان بیاید که بتوانند خرید بکنند؟

    پر واضح است که جواب منفی است . اینها دلار چاپ می کنند وتا خرید انجام می دهند واردات انجام بدهند ,جنگ هایشان را تامین مالی  کنند ,جنبش های کذایی توی کشورهای دیگر به وجود آورند وام های براندازی توی کشور ها به مخالفین بدهند و از این خرج ها بکنند .

         خوب سوال :  ارزش دلار پایین می آیید با این وضع چگونه دلار چاپ می کنند ؟

    .ولی آنها برای آین کار هم فکر کرده اندو چاله اش را کنده اند. با افزایش تجارت جهانی با دلار تقاضا برای دلار بالا می رود       ( فلی ترید )  . ایجاد تقاضا برای دلار

    در واقع آمرییکا یی ها به یک رانت اقتصادی دست یافته اند .  

    در دهه 80 ارقام کسری تراز تجاری آمرییکاییها یا به عبارتی واردات بیشتر از صادراتشان خیلی زیاد شده است مثلا در سال 2007اینها 800 میلیارد دلار  واردات از صادرات بیشتر بوده است یا کسری دارند و سالهای قبل  هم باز کسری های فراوان دارند . سالهای قبل هم ارقام بالایی مثل 750میلیارد دلار دارند و. . .   

    بزگترین صادرات کننده  در آن سال آلمان  و آمریکا بوده اند 800میلیارد دلار یعنی این مقدار منفی بودن به اندازه صادرات خودش یا المان بوده است خوب طبیعی است که بزرگترین وارد کنند جهان آمریکا بوده است .16600میلیارد دلار یعنی دوبرابر بزرگترین صادر کننده واردات کرده است . (سه برابر جی پی ایران ) سه برابر تولید ناخالص ایران و 15برابر دارمد های نفتی ایران .

    یک رانت نرم یک رانت غیر فیزیکال (اینجاست استعمار نرم و استیلای آمریکا به کمک دلار معنا پیدا می کند .)

    یعنی ساز وکاری که خودش طراحی کرده و برایش رانت ایجاد شده است .

    در واقع اینها روضه اقتصادی است.

    حالا چرا از دهه هشتاد به بعد رشد بیشتری داشته این کسری ها و منفعت اقتصادی و  چون از دهه هشتاد به بعداز اوایل دهه هفتاد این ها یک سوئ استفاده اقتصادی هم می کنند  .

    بدهی دولت فدرال آمریکا هم طی این مدت 370 برابر می شود .یعنی یک رشد نمایی که خود بررسی این هم بحث طولانی می طلبد .16ترلیون دلار شدن بدهی آمریکا در همین سال قبل 1391خاطرتان هست . بحثی که جمهوری خواهان و دموکراتها سر آن بدون توافق بودند  که بدهی دولت فدرال از 14.7ترلیون  دلار افزایش داشته باشد که بحران سیاسی به دنبال داشت .

    که منشاء آن از دلار است ولی نه از واردات صادرات که از جنس دیگری است .

    دهه هفتاد 1971جنگ ویتنام و طولانی شدن آن و بالا رفتن هزینه خارج از برنامه ریزی آمریکاییها می شود . همان طور که گفتیم آمریکاییها بسیاری از تامیین مالی های خودشان را در بیرون از خاک آمریکا از طریق چاپ دلار تامین می کردند .

    البته خیلی مراقبت می کردند اقتصاد خودشان که این رانت نصیبش شده از فشل شدن و ابتلا به بیماری هلندی در آمان باشد . بیماری هلندی: مثلا یک کشوری نفت می فروشد و وابسته به نفت می شود صنایع داخلی اش از بین می رود و بعد فقط می شود نفت فروش در حالی آنچه ما از رانت های از قبل دلار گفتیم یک پانزدهم رانت هاست . آمریکاییها طرحشان خیلی جامع است .

    به هر حال این استعمار گر را باید خوب شناخت . اینها طوری طراحی کرده اند که صنایع خودشان هم از آسیب و نابودی در آمان باشد . برای همین تامین مالی های اقتصاد خودشان را از راه مالیات انجام می دهند . فقط فایینانس و تامین مالی های خارج از آمریکا را مثل جنگها , کودتا ها دخالتها در سایر کشور ها و دادن وام به مخالفین کشورها و ... از پول چاپی استفاده می کردند .اگر مردم آمریکا می ریزند توی خیابان و می گویند ما مالیات می دهیم وتو می روی جنگ عراق را راه می اندازی این حرف سطحی است  زیرا که می توانند بگویند مگر ما با مالیات شما می رویم جنگ عراق را راه بیندازیم ؟اصلا مالیات شما خیلی که بشود فقط به اندازه همین آموزش و امنیت و خرج های داخل خود امریکاست.

    امریکا جنگها را مثل جنگ عراق و افغا نستان و در گذشته ویتنام را مگر می تواند از طریق مالیات ها تامیین کند ؟

    اظهارات نیکسون در زمان جنگ ویتنام وتاثیر آن بر دلار :

    جنگ ویتنام طولانی می شود در سال 1971اقای نیکسون در شبکه تلویزیونی آمریکا ظاهر می شود .و می گوید :از این به بعد یک اونس طلا سی پنج دلار برداشته می شود . هر کس دلار دارد برود توی بازار آزاد بفروشد و خرج کند و تعهد برداشته می شود .

    چرا این را می گوید ؟چون شروع کرده بود به چاپ دلار بیش از نیاز اقتصاد دنیا . چون توان این که صبر کند تا چاله تقاضا گودتر شود و یک مقدار پول به عرضه   ترزیق کند . باید یک مقدار خیلی زیاد به عرضه اضاف می کرد .

    فرانسوی ها متوجه موضوع بوده اند .( در زمان مارشال دو گل) و ذخایر دلاری فرانسه را به طلا تبدیل می کنند . و طلا زیاد از فدرال رزرو به قیمت 35دلار می خرند چون می دانستند آمریکاییها قصد دارند بی حساب پول چاپ کنند .

    آمریکاییها هم  می گویند اگر این جور باشد ما داریم جنگ ویتنام را با طلا تامین مالی می کنیم .به نحوی که ذخایر طلای آمریکا که در زمان کنفرانس برتون ووتس 60درصد طلای جهان بود به بیست درصد می رسد این جاست که نیکسون یک طرفه قرارداد کنفرانس برتون ووتس را ملغی می کند . این در حالی است که 30سال است که کشورها دارند با دلار تا آن زمان کار می کنند و تجارت کشور هابا دلار انجام شده و دلار قید خورده و نرخ اش تعیین می شود و همه حسابداری ها و محاسبات اقتصادی با دلار انجام می شود همان طور که در زمان حال کنونی بودجه کشور خودمان با دلار بسته می شود  .یعنی واقعا دلار جهان روا می شود 

     خوب اثر این کار چیست ؟آیا این کار تصادفی است یا در طرح آمریکاست؟در حالی که از همان ابتدا 1944 یک طرح و منطق پشت آن بود .و طراحی شده است (و استعمار نوین ).

    آمریکاییها می گویند ما از این به بعد به این دلایل از انجام این تعهد ناتوانیم و دلار برود در بازار آزاد قید بخورد .

    خوب حالا آن کشورهایی که 30سال وابسته به دلار شده اند و ذخایر دلاری دارند چه به سرشان می آید ؟ چه کسانی باید نگران این اظهارات نیکسون باشند ؟آنان که ذخایر دلاری زیاد دارند باید نگران باشند که آیا این ذخایر دلاری دیگربی پشتوانه طلا است آن کشور هایی که ترلیون دلار یا چند صد میلیارد دارند باید نگران با شند ولی کشوری که ذخایر غیر دلاری دارد چه نگرانی دارد ؟و حرف نیکسون برای آن کشور بی تاثیر است .

    آن که دلار دارد باید بیشتر سکوت کند زیرا هر چه بیشتر در بوق کرنا کند دلار دارد بی اعتبار می شود بیشتر متضرر می شود و لذا باید سکوت کند .چون دارایی اش آب می شود . و به دلار به عنوان یک اعتبار نگاه کند .

    با این اظهارات نیکسون 40درصد ارزش دلار می افتد و این شوک باعث می شود که آمریکاییها نگران می شوند که کلا این طرح به هم بریزد و کلا دلار کنار گذاشته شود . با این که آنان که ذخایر زیاد دلاری دارند سکوت میکنند یعنی همان که باید بیشتر صدا کند سکوت می کند پس آمریکایی ها تصمیم می گیرند شوک را مدیریت کنند تا رانت دلار را حفظ کنند .

    آمریکا چگونه شوک وارد بر ارزش دلار را مدیریت می کند ؟  

    گروه بیلدر برگ

    گروه مخفی 84 نفره از بانکدارارن مهم  و سیاست مداران که   اکثرا امزیکایی  بودند  در سوئد جمع شدند که با این شوک چکار کنند یکی از مهمترین راهکارها این گروه  :

    اعراب با اسراییل بجنگند و اسراییل  تحریم نفتی بشود قیمت نفت برود بالا و . . .

    در عرض 5 ماه قیمت نفت 1973 تا ژانویه 1974 چهار برابر می شود   سال 1353 شمسی خودمان است که شاه مشغول جشن 2500 ساله و رفتن به تخت جمشید و خرج کردن پول بود .بعد می گفت ما به دنبال این هستیم که قیمت نفت بالا برود (برخی فکر می کردند خلاف نظر آمریکا ست. در حالی که معلوم شد این دستور آمریکا بوده است )

    38درصد تجارت دنیا تجارت انرژی است . و عمده آن هم نفت هست . که اگر در تقاضای مبادلاتی اگر این قسمت قیمتش رشد بکند تقاضای مبادلاتی برای پول آیا رشد می کند یا نمی کند ؟

    برای مدیریت کردن آن شوک کاهش ارزش دلار به خاطر اظهارات نیکسون توی جنگ ویتنام ,شوک قیمتی در نفت ایجاد می کنندکه بتوانند با آن تقاضای جدید برای دلار ایجاد کنند که بخش از دلار هایی که از بازار می آید بیرون و سرگردان شده برود داخل معاملات و ارزش دلار حفظ بشود و همین اتفاق می افتد  و ارزش دلار با ثبات می شود .و در حد 40درصد کاهش ارزش باقی می ماند .و در حد 70تا 80 دلار هر اونس طلا می ماند یعنی شوک دلار مدیریت می شود .

    آقای اندان در کتاب یک قرن جنگ میگو ید گروه مخفی بیلدر برگ برای تثبیت دلار باید اعراب را تحریک کرد با اسراییل وارد جنگ شوند و اسراییل را تحریم نفتی بکنند و حامیان اسراییل را هم به تبع تحریم کنند اروپا و امریکا را و عملا تمام دنیا را تحریم کنند .

    بنا به مصاحبه های زکی یمانی وزیر نفت وقت عربستان در آن زمان می گوید :آمریکاییها خودشان دنبال این هستند که قیمت نفت بالا برود .

    الان اگر آمریکا ایران را تحریم می کند چون قیمت نفت خارج از حیطه قدرت عرضه کنندگان نفت است و آمریکا و مصرف کنندگان نقت اند که قیمت را اداره می کنند بازار نفت در اختیار آمریکاست و حتی افکار عمومی نفت در اختیار آن ها است .قیمت نفت حتی پایین تر هم می آیید .

    به هر حال در آن زمان زکی یمانی می گوید که آمریکاییها خود به دنبال آفزایش قیمت نفتند وحتی متحد آمریکا یعنی ایران نیز می خواهد که قیمت نفت بالا برود .و بعد این آقای زکی یمانی با خاندان سعود به مشکل میخورد   و فقط چند ماه وزیر نفت عربستان بوده است .

    این نظرات در روزنامه های آن زمان هست .

    طرح کسینجر :

     طرح بازیافت دلار ,یعنی صادر کنندگان نفتی که صادرات به آمریکا می کنند یا از آمریکا وام می گیرند, با این دلار می روند نفت از صاذر کننده نفت مثلا عربستان می گیرند و دلار ها می آید دست عربستان دلارهای زیاد نفتی

    در واقع  همچنین بخشی از مازاد صادراتی چین می شود تقاضای نفت و  دوباره عربستان اوراق قرضه آمریکا را می خرد آن هم با بهره های ناچیز و دوباره آمریکا خود را تامین مالی می کند و دوباره یا واردات میکند یا وام می دهد و روش آمریکاییها به این سمت تغییر پیدا می کند و از دهه هشتا د به بعد به گردش پول تغییر پیدا می کند . که سیگنال آن همان اوراق قرضه است .

    بهره ناچیز اوراق به اندازه تورم ذلار است و آمریکاییها به چاپ پول نیز می پردازند . گرچه الان تجارت اشباع شده از پول جدید .و تعرفه ها به زیر صفر رسیده است .

    خوب ممکن است کسی بگویید این نقشها و استعمار نرم  که خیلی آشکار است . واطلاعات آن آشکار است که بی خبرباشیم و یا ما در عرصه اقتصاد بین الملل  محجوریم .و پزوهشگرانمان کمتر کار کرده اند. آیا بقیه دنیا هم بی خبر بوده اند ؟

    نه  اروپا در همان کنفرانس برتون ووتس خودشان می دانستند چه اتفاقی می افتد .

    نفعی که آمریکاییها از قبل دلار طی شصت سال  برده اند خیلی بیشتر از نفعی است که اانگلیس از استعمارگری خودش طی چند صد سال برده است .


    [ سه شنبه 92/3/21 ] [ 1:12 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

     

    اقتصاد آمریکا الان یک چهارم اقتصاد دنیا است واز اقتصاد انگلیس بزرگتر است . یعنی اگر چهار تا محصول فرض کنید الکتریکی تولید می شود یکی از آن ها در آمریکا مصرف می شود . در حالی که آمریکای حدود سیصد میلیون نفر  جمعیت دارد . در حالی که کل اروپا با هم یک چهارم اقتصاد دنیا هستند . کل چین با جمعیت یک میلیارد دویست میلیونی به بالا جمعیت دارد به تازگی دارد یک چهارم اقتصاد دنیا می شود . به انازه آمریکا از لحاظ اقتصاد ا می شود ! تازه اگر با این رشد اقتصادی که دارد چند ده سال طول می کشد . و یک چهارم اقتصاد هم بقیه کشور ها هستند ( ژاپن ,روسیه ,. . . )که  ژاپن را جدا کنیم بقیه کشورها حدود یک پنجم اقتصاد جهان است .

    لستر تارو در کتابش می گوید :کینز وقتی از کنفرانس برتون ووتس آمد در لندن خبر نگاری از او می پرسد آیا شما عظمت بریتانیا را زیر پا گذاشته اید و وبه خاطر تصمیمات کنفراس  آیا بریتانیا قرار است به زودی یکی از ایالت های آمریکا بشود؟

    کینز می گوید :اینچنین شانسی هم نداریم .

    یعنی کینز می داند چه اتفاقی آنجا افتاده است .

    پس می بینم استعمار آمریکا که براقتصاد چین و همه دنیا چنبره انداخته چقدر از استعمار انگلیس بزرگتر است.

    در حالی که آمریکا با یک ساز کار نرم به این جا رسیده است .و چیدمان را تغییر داده ان و برایش از همان ابتدا برنامه داشته اند .

    گفتیم اروپا متوجه بوده است . و می ینند سی درصد تجارت  دنیا بین کشورهای اروپایی است . لذا همان بعد از جنگ جهانی تصمیم می گیرند تجارت بدون دلار داشته باشند . در سال 1950 اتحادیه پرداخت های اروپایی را تشکیل می دهند.نهادی که بتواند ساز کاری طراحی کند که کشور های اروپایی با پول های ملی خودشان تجارت کنند بدون دلار .و این نهاد توسعه پیدا می کند تا کل تجارت اروپا بدون دلار انجام می شود . وبه دنبال پول واحد نیز بودند تا بخشی ازتجارت دنیا هم با پول اروپا باشد و در این ضیافت و استعمار نرم بصیبی داشته باشند . سال 1989بانک مرکزی اروپا را تاسیس می کنند . که طی سه گام سه ساله به پول واحد اروپایی می رسند و یورو در 1999 به وجود می آید و از ان به بعد یورو هم برایخود در ذخایر ارزی کشور ها جا باز می کند در حالی که قبلا فرانسه و سایر پولهای اروپایی غیر جهان روا بودند و یورو به قصد جهان روا شدن تاسیس می شود . در حالی که توانسته بودند تجارت خودشان را بدون دلار انجام بدهند .

    ما باید راهکارهایی که اینها برای حذف دلار به کار بردند را استخراج کنیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم

     خوب پس معلوم می شود هدف یورو این است که اروپا هم از این استعمار نرم نصیبی داشته باشد .

    فرانسه  و آلمان با جنگ عراق مخالفت کردند و آمریکا بدون نظر شورای امنیت به عراق حمله کرد . چرا ؟

    چون صدام وقتی امریکا تحریمش می کند نمی تواند نفت عراق را به دلار بفروشد و رفت نفت را به یورو فروخت که بههر حال برای یورو نو پا مبلغ این پول خوب بود و قابل ملاحظه است . واین بود علت مخالفت فرانسه و آلمان با حمله آمریکا به عراق که اگر صدام سرنگون می شود بخشی از مبادلات یورو از بین می رفت . و تمام تلاش خود را کردند ولی آمریکا بدون اجازه شورا حمله کرد .

    پس می بینید خیلی از اتفاقات دنیا علت های اقتصادی هم دارد . گرچه جنگ عراق دلایل دیگری هم داشت .

    منفعت سیاسی آمریکا از جهانروا شدن دلار( و حتی اروپا از یورو) :

     

     ریشه تحریم به دلار بازمی گرد و در حالی که عمده تجارت جهان به این دو پول باز می گردد .  دشمن ودارندگان این پولها مانع از این می شوند که ما از پول شان استفاده کنیم .

    چگونه مانع میشوند؟

    در نظام پرداخت پولها بانکهای مرکزی نظام پرداخت طراحی می کنند .که مانع خلق پول شوند و فقط بانک مرکزی بتواند پول خلق کند . و جلوی جعل پول را بگیرد . و عمده پول پول در حساب هاست و ضریب امنیتی پول کاغذی را هم بالا می برند تا مانع جعل آن شوند ومقدارآن کم است مثلا در اقتصاد خودمان هشت درصد حجم پول اسکناس است و مسکوک است و در اقتصاد آمریکا کمتر است .

    پس اسکناس و مسکوک ناچیز است . اصل پول در حساب هاست . حال برای حسابها چه ظریب امنیتی می توان در نظر گرفت ؟

    که یک کارمند در یک شعبه برای حساب نزدیکانش با گذاشتن چند تا صفر پول خلق کند ؟ هر نقل انقال در سیستم پردخت انجام می شود که بانک مرکزی آن پول آن را تاسیس می کند که   واریز شدن در یک  حساب را تایید کند که پول از یک حساب کم شود وبه حساب دیگر واریز شود .مکانیزم خلق پول بانکها هم در اختیار بانک مرگزی است .

    مشابه این سیستم نظارتی برای دلار هم هست . و اگر ایران بخواهد با چین معامله کند باید از طرف بانک مرکزی آمریکا این تبادل دلاری تایید  شود و حتی خود طرف مقابل یا واسطه هم نیاز به این تایید  دارد . گردش یو شکل پول

    ارقام خیلی زیاد سخت گیری در مورد ش زیاد تر هم هست .

    حال آمریکا مانع چرخش مبادلات دلاری ایران شده است  و این یعنی تحریم .

    در حالی که شبکه دلار فراگیر است و محرومیت از این شبکه یعنی تحریم .بدون استفاده از سخت افزار و سرباز

    بعداز دلار یک سال نیم بعد یورو هم ما را تحربیم کرد . در حالی که ما از اول انقلاب ما تحریم بوئه ایم مثل بعضی قطعات و وسایل و تسلیحلات وهواپیما ولی در این مرحله تحریم کلی تر است و انجام هر معامله از ما سلب شده است .

    پس منفعت سیاسی آمریکا روشن شد . و نفع دیگر سیاسی  با ردیابی پول خودشان به سرکوب مخالفان می پردازند .

    پس تحریم کل اقتصاد مارا نشانه گرفته است .

    رکود اقتصادی آمریکا در سال 2007 از طریق دلار به سایر کشور ها هم سرایت کرد . آنها با چاپ پول به بنگاههای اقتصادی خود کمک کردند تا ورشکست شدن شان را جلو بگیرند . که اروپاییها هم این کار را کردند . که در 2008و 2009 صدای بقیه کشورها درامد اولین بار برزیل اعتراض کرد و گفت آمریگاییها پول چاپ می کنند و بنگاههای خودشان را حمایت مالی می کنند وبا ای کارشان آنهارا از رکود در می آورند ما را که بنگاه هایمان رقیب آن هاست با دلار بی ارزش مز یت  صادراتی مان از دست می رود یعنی آنها هم بنگاه خوذشانرا تقویت می کنند در شرایط بحران و هم بنگاههای مارا در شرایط رکود ور شکست می کنند . چند کشور دیگر اظهار نظر های مشابه کردند . و گفتند اگر این اتفاق بیافتد ما هم پول خود را بی ارزش می کنیم مسابقه بی ارزش کردن پولها به پا می شود .

    استراسکان رییس صندوق بین المللی پول به این مساله هشدار داد و گفت مسبب این مساله آمریکا و اروپا هستند و نباید این اتفاق در دنیا بیفتد . در اجلاس های جی بیست و جی هشت این را میگفت .

    که بلافاصله با اتهام فساد اخلاقی از کار برکنار شد گرچه بعد تبرئه شد . این هم یک نمونه دیگر سوء استفاده امریکایی ها بود .

    خوب بقیه چکار می توانند بکنند چون اگر اینها پول خودشان را بی ارزش کنند تورم داخلی آنها را زمین می زند ولی اگر آمریکاییه اگر با چاپ پول پول خودر ا بی ارزش کنند بخشی از آن تبدیل به تورم داخلی می شود .

    چون عمده دلار بیرون از مرز های آمریکاست . پس انها هستند که ضربهمی خورند .

    با این کار چینی ها سال 2008 به این نتیجه رسیدند که باید کلا دلار را کنار بگذارند .

    چینی ها نزدیک به چند تریلین ذخایر دلار و اوراققرضه دلاری دارند حدود یک ونیم ترلیون اوراق قرضه آمریکاییها را خریده اند و حدود سه ترلیون دلارذخایر ارزی دارند که اظهارات رسمی آنهاست .

    جینی ها  خواستا ر پول بین المللی بودند  ولی بعد گفت این هم استباه است و ما باید سراغ پول ملی خودمان برویم .

    و از دسامبر  2008 رفتند سراغ این که بتوانند تجارت شان را بدون استفاده از دلار و با پول های ملی خودشان و کشور مرد نظر تجاری شان انجام دهند .

    اما کشور ما در حال انجام چه کار برای برون رفت از تار عنکبوت استعمار نرم دلاری است ؟

    تا الان بیش از 17 کشور هستند که چین با آنها تجارت بدون دلار دارد . در حالی که چین فقط ضرر اقتصادی می کرد ولی ما تحریم هم هستیم .

     پس ما باید بیشتر دنبال این راهبرها باشیم .

    راهبرد دور زدن تحریم که الان مطرح است یعنی یواشکی از دلار استفاده کنیم ولی مگر ممکن است بلا فاصله می فهمند .

    در حالی که به نظر این راه ها خود سوپاپ است که خود آمریکاییها می گذارند و با این کار ما را شوک می دهند . یکدفعه با امارات  مارا شوک می دهند یک دفعه با کشور دیگر

      یک زمان  بانک مرکزی  ایران بنا به سیاست مسولین اش به یورو پناه می برد یورو تحریم می کند و بعد به درهم امارات که فاجعه است. چون درهم امارات یعنی افتادن از چاله به چاه است .در هم امارات یک هفته ای  با اشاره آمریکا تحریم کرد . و جه خسارت مالی که به کشئر وارد شود .

    این راهبرد پناه به این آن بردن راهبرد ذلت است .

    امه راهبر فعال چیست ؟ کنار گذاشتن دلار

    راهکارش هم وجود دارد و خیلی ها انجام داده اند با این که کشورشان غیر اسلامی بوده است .

    1950اروپاییها از تجارت بدون ذلار استفاده کردند. وقتی دلار را کنار گذاشتیم طوری که امرییکاییها می آیند و عذر خواهی می کنند که از دلار سوء استفاده کردند . در حالی که سر کشور ها منت هم می گذارند . که ما با دلارمان تجارت را رونق دادیم .

    و این ظلم بزرگی است که علاوه بر سوء استفاده از دلار کشوری را هم تحریم کنند و دارایی هایش را منجمد کنند .

    لذا حذف دلار ضربه بزرکتر ی از هسته ای شدن ایران  به آمریکاست . پس اگر قرار است از مسیر مقاومت پیشرفت کنیم باید در عمل هم این را نشان دهیم . مقاومت مگر فقط ریاضت کشیدن است ؟ گاهی باید به پاشنه آشیل دشمن حمله کرد . و فرصت را از او گرفت

    تذکرات و نتایج دیگر  :

    1-با توجه به فساد بزرگ اقتصادی معلوم می شود  اقتصاد ما نیاز به انقلاب دارد . چون به نظر می رسد هم چنان در اوضاع و شرایط قبل از انقلاب و قوانین آن موقع و حتی بعضا  نیروهای هم فکر آن دوران هستیم .

    2-ربا یعنی جنگ با خدا و  بانکها و خود عملکرد بانکها براساس ربا ست .

    3-مراجع عظام تقلید بارها به خطر ربا از طریق بانک هشدار داده اند .

    ربا پول مردم را حرام می کند و پول حرام منشاءتمام نابسامانی و گناهان در سطح اجتماع است .

    واقعه کربلا بنا به گفته امام حسین علیه السلام براثر پر بودن شکم  مردم مهاجم  از مال حرام بوده است .  

    لذا ما برای این که با خطر دشمن مقابله کنیم باید ابتدا ربا را در کشور ریشه کن کنیم و همزمان با اقتصاد مقاومتی و حذف دلار و بازگشت به اسلام بنا به قاعده نفی سبیل (لن یجعل الله للکافرین علی مسلمین سبیلا)به عزت واقعی دست یابیم .

    منابع :

    سخنرانی استاد کریمی استاد دانشگاه

    سخنرانی دکتر عباسی

    برخی سایت ها که در طرح نامه آمده است .

     


    [ سه شنبه 92/3/21 ] [ 1:12 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

     

     

     

                                                        باسمه تعالی

               استعمار نرم آمریکا   ؛به کمک دلار, پول جهان روا (و سیطره لاوی صهیونیزم بر اقتصاد و سیاست در آمریکا و اکثر کشورها ی دنیا )

    اقتصاد خارج کشور ایران و تاثیر آن براقتصاد داخل به عینه مشاهده می شود . اگر در اقتصاد داخل مشکلی دیده شود سریع صدای برخی در می آید اما اقتصاد خارجی مورد غفلت ومظلوما واقع شده است .

     در صحبت های رهبری  مقاومت وپیشرفت تحت عنوان اقتصاد مقاموتی عنوان شده است .

    راه پیشرفت از مسیر مقاومت  است . هرجا مسلمین پیشرفت کردند از مسیر مقاومت بوده است از اول اسلام تا حالا . در حالی که  سازش باعث پسرفت شده است .

    به هر حال تحریم تاثیر خود را بر اقتصاد داخل گذاشته است در حالی که ریشه مشکلات غیر از تحریم موارد دیگر نیز مانند مدیریت نامناسب اقتصادی را می توان اضاف کرد . مشکلات اقتصادی می تواند مدیریت شود.

    ریشه های تحریم مدیریت آن از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخت .

    سیطره لاوی صهیونیزم را بر ?مریکا به عینه مشاهده می کنیم در اقتصاد و در سیاست .  

    دلار ابزار قدرت و پاشنه آشیل آمریکا :

    درجولای 1944در برتون وودز در یک هتلی (واشنگتن ماونت )در ماههای پایانی جنگ جهانی دوم

    730نماینده از کشورهای پیروز (بدون شکست ) حتی ایران را در کنفرانسی جمع می کند که برای مراودات اقتصادی بعد جنگ را پایه ریزی کنند

    میزبان :نظامات اقتصادی را تعیین کنیم که با چه پولی بین کشورها تجارت صورت بگیرد .

    در این کنفرانس نماینده آمریکا هری اکستر وایت  ونماینده بریتانیا : جان مینار کینز اقتصاد دان معروف انگلیس بود .

    پیشنهاد اول آمریکا : دلار پول جهان روا بشود .

    کینز  نماینده انگلیس مخالفت می کند . اما علت  مخالفتش چیست ؟

     1 – پول انگلیس پوند استرلینگ به خاطر حضور فیزیکی استعمار ی آن پول بین المللی بود .

    2 –هر کشوری که پولش بین المللی شود سود زیادی نصیبش می شود .

    پیشنهاد کینز انگلیسی : ایجاد نهاد بین المللی پول بر اساس پول واحدی به نام بنکور که واحد پول فرا ملیتی است  که به اندازه نیاز جهان و نفع آن  جهانی باشد .

    این پیشنهاد قبل از ایجاد سازمان ملل نشانه آگاهی انگلیس از نفع موضوع است .

    پیشنهاد انگلیس رد می شود.اما به چه علت طرح کینز رد می شود ؟

    دلایل :

    1-اکثر کشورها به دلیل جنگ مقروض دولت آمریکا بودند . و برای گرفتن وام به آمریکا آمده بودند . از جمله خود انگلیس و فرانسه و . . . لذا جو به نفع آمریکا بود .

    2- دولت آمریکا 60 درصد ذخایر طلای جهان را در اختیار داشت به دلیل جنگ و بی اعتبار بودن پول کشور ها طلا دریافت می کرد .و به همین دلیل عنوان کرد که دلار قوی تر است و دلار باید پول بین المللی شود . و سایر کشورها نوسانات پولی شان بسیار زیاد است .

    طرح آمریکا مقبول واقع می شود .

    و کینز پیشنهاد می دهد که حالا که قرار است دلار بین المللی شود آمریکا باید تضمین بدهد . و از چاپ پول اضافه خودداری کند .

     در مقابل آمریکا تعهد می کند که بانک مرکزی اش  فدرال رزرو در قبال سی وپنج دلار یک اونس طلا بدهد.

     35 دلار= 1اونس طلا

    در واقع تعهد دادند به اندازه نیاز دنیا دلار چاپ کنند .(دلار بیش از نیاز جهان و بدون پشتوانه طلا سبب کاهش ارزش دلار می شود)  نظام پایه طلا به اصطلاح پایه ریزی می شود .که این ظن از کشور ها بر طرف شود که آمریکا می خواهد پول چاپ کند . و خرید گسترده کند و به نفعش بشود و سود ببرد .

    چند کار دیگر برای تقویت دلار در این کنفرانس برای جهان روا شدن دلار انجام می شود :  

    1-تاسیس صندوق بین المللی پول imf     برای تسهیل تجارت

    نکته : آمریکایی ها برای این که بتوانند پول بیشتر چاپ کنند و ارزش دلار هم حفظ شود به این نتیجه بعدها رسیدند که باید تقاضا برای دلار را بالا ببرند در واقع چاله تقاضا ایجاد کنند و دلار چاپ شود بدون آن که ارزش دلار کم شود .که صندوق پول آمریکاییها را در این راستا یاری می کرد .


    [ سه شنبه 92/3/21 ] [ 1:10 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    دکتر ولایتی در شبکه خبر:
    دکتر ولایتی گفت: ما مشورت‌پذیریم و فکر نمی‌کنیم که دولتمان عقل کل است و ممکن است افرادی باشند که در دولت بوده و یا نبوده باشند ولی صاحب تجربه‌ هستند و می‌خواهند خدمت کنند.
    پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی؛

    علی‌اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ضبط شده خود در شبکه خبر در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور آینده بیشتر بر اساس اختیاراتی که قانون به او داده، کارایی دارد یا بر اساس توانمندی‌هایش گفت: اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی کافی است زیرا اگر رئیس‌جمهور ظرفیت‌های لازم را برای اداره کشور داشته باشد، نیازی به افزایش اختیاراتش نیست.

    وی در پاسخ به این سوال که شاخصه‌های اصلی کابینه شما چیست، گفت: ما با جمع کردن حرف اول شاخصه‌ها به کلمه متمم رسیدیم که هر حرفش ابتدای فرازی است که در آن تصریح شده اصل مردم هستند و ما فرع هستیم.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به تشریح  کلمه متمم پرداخت و گفت: حرف "م" یعنی همکاران ما متدین هستند و دست به سوی بیت‌المال دراز نمی‌کنند و اقوام و منتسبین خود را به ناحق مسئولیت نمی‌دهند و رانتخواری ایجاد نمی‌کنند. "ت" یعنی افراد کابینه با تجربه هستند یعنی نمی‌خواهند سیاه‌مشق بنویسند چون فرصت سعی و خطا نداریم. "م" یعنی افراد باید متخصص باشند البته ممکن است تجربه متکی بر تئوری نباشد ولی حتما باید متخصص باشند. "م" پایانی یعنی اینکه باید افراد کابینه معتدل باشند و از افراط‌گرایی دور باشند؛ در اسلام نیز با افراط‌گرایی مخالفت شده است. ما مشورت پذیریم و فکر نمی‌کنیم که دولتمان عقل کل است و ممکن است افرادی باشند که در دولت بوده و یا نبوده باشند ولی صاحب تجربه‌ هستند و می‌خواهند خدمت کنند.

    دکتر ولایتی با تشریح شاخص دولت خود شعار دولتش را اخلاق‌گرایی و ثبات در تصمیم‌گیری دانست.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در کابینه سرباز می‌خواهید و یا ژنرال، گفت: از سرباز در حد سرباز توقع است. اگر کسی در کابینه سرباز می‌خواهد، معنای آن این است که دلش می‌خواهد خودش همه‌کاره باشد در حالیکه همه چیز را همگان دانند.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اداره کردن دولت در کشوری با این همه مسائل داخلی و مطالب خارجی باید با کمک متخصصین باشد، اظهار داشت: کسی که به همکاری ما انتخاب می‌شود، باید سردار باشد، یعنی اختیارات رئیس‌جمهور را باید هر وزیری در حوزه خودش داشته باشد و من این اختیار را به وزرایم خواهم داد.

    "زمانی که در وزارت امور خارجه فعالیت می‌کردم، به معاونینم در حوزه معاونت خودشان اختیارات وزیر را داده بودم و بر همین اساس در معدود کمیسیون‌هایی بود که شرکت می‌کردم، در جلسات نیز از طرف وزارت خارجه معاونت مربوطه به جلسات می‌رفت و از وزارتخانه‌های دیگر یک وزیر می‌آمد و هرچه در آن جا تصمیم گرفته می‌شد، مورد تائید من بود".

    دکتر ولایتی با اشاره به عدم مداخله و مباشرت در حوزه‌های تخصصی وزرا تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور در این مسائل دخالت کند، وزرا باید افرادی "بله‌قربان‌گو" باشند، بله قربان‌گو کسی است که یا تخصص ندارد یا جرأت اعمال و این بدین معناست که در کابینه فقط یکنفر همه کاره است. این خلاف دموکراسی است و عدم تبعیت از خرد جمعی است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا برای وزارتخانه‌های خود افرادی را در نظر گرفته‌اید، گفت: اگر قرار است در آینده حکومتی داشته باشیم که قوی، هماهنگ و مشورت‌پذیر باشد و باید 3 قوه با یکدیگر همکاری کنند. علاوه بر این 2 قوه مقننه و مجریه با همدیگر خیلی کار دارند. من اگر بخواهم وزرایی را انتخاب کنم، حتما این وزرا با مشاورت مجلس خواهد بود و به ناگاه یک لیست بیست‌وچند نفره ارائه نمی‌کنم و اگر همه آنها را تائید نکند، گلایه کنم.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای انتخاب وزرا با کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشورت می‌کنم، اظهار داشت: زمانی که مجلس در انتخاب وزرا مشارکت کرد، حتما نیز به بقیه کارها کمک می‌کند بنابراین نمی‌توانم از الان بگویم فلان شخص وزیر است.

    دکتر ولایتی درباره اینکه گفته می‌شود شما در حوزه اقتصاد زمانبندی مطرح کردید، گفت: اگر شما در این حوزه اولویت‌بندی نکنید، دچار مشکل می‌شوید زیرا برخی از مسائل بسیار حاد است و باید سریع درمان شوند.

    وی یکی از این مسائل حاد را نوسانات جدید قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: وقتی که یک جنس هر روز یا هر هفته گران می‌شود، دیگر وقت ندارید بنشینید و طراحی کنید که چگونه با این مسئله حاد برخورد کنید. این وضعیت مانند مریضی می‌ماند که تب 40 درجه و تشنج دارد و نفسش به شماره افتاده. شما باید براساس اصول پزشکی اول به او خون وصل کنید، اکسیژن در بینی‌اش قرار دهید و تبش را پایین آورید.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که مسکن شما برای این بیماری چیست، گفت: اولین اقدام تنظیم بازار است، یعنی اگر تورم دارید، حاکی از پول زیاد است که باید توازن با بالابردن کالاها برقرار شود؛ عامل دیگر نیز جلب اعتماد مردم است.

    دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه برای افزایش تولید باید فرصت تنفس به تولیدکننده داده شود، به طرح خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: یک طرح 2 فوریتی به مجلس خواهم برد و مجلس در 24 ساعت می‌تواند آن را تصویب کند. در این طرح علاوه بر اجازه یک تنفس 6 ماهه به کارخانه‌ها بخشودگی مالیاتی می‌دهیم و بهره‌های بانکی‌شان را حذف می‌کنیم.

    وی با انتقاد از افزایش ساعت‌شمار بهره بانکی در اثر دیرکرد پرداخت اقساط درباره اینکه آیا بانک‌های ایران اسلامی است، گفت: بانک‌ها اسلامی است ولی بانک مرکزی که باید مراقبت کند که بانک‌ها طبق قانون عمل کنند، این کار را نمی‌کنند و ما در عمل علاوه بر اینکه قانون بانکداری اسلامی را داریم ولی در این راستا گام بر نمی‌داریم.

     در ادامه برنامه گفت‌وگوی ضبط شده شبکه خبر که با حضور علی‌اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد، وی در خصوص برنامه‌هایش برای ایجاد سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اظهار داشت: اساس کار این است که هویت اسلامی ملی را تقویت کنیم که این عملا باعث می‌شود سبک زندگی اسلامی - ایرانی احیا شود ‌که اگر اینگونه شد، یک نوع مصونیت ایجاد کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه 70 درصد تربیت افراد در خانواده و مدرسه شکل می‌گیرد، گفت: بعد از اشغال کشور توسط مغول‌ها و سلطه دیگر بیگانگان دلیل اینکه فرهنگ اسلامی -  ایرانی منحرف نشد، این بود که خانواده‌ها سالم مانده‌ بودند‌ اما در حال حاضر دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار گرفته‌اند.

    کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: برای تقویت خانواده ‌ها اولین بحثی که مطرح می‌شود، تشکیل خانواده است و اگر ببینیم که جوانی از سن ازدواجش گذشته است و هنوز مجرد مانده، باید وی را کمک کنیم و این موضوع نیز به این مورد بر می‌‌گردد که اقتصاد ما باید تولیدمحور باشد و تولید نیز مردم‌محور باشد.

    دکتر ولایتی ادامه داد: وامی که دولت به تولید می‌دهد، باید 2 الی 3 درصد کارمزد داشته باشد و در زمان بوش در ایالات متحده آمریکا بهره وام‌های مربوط به تولید را حذف کردند، یعنی آن چیزی که اسلام 1400 سال پیش تاکید کرده بود، اقتصاددان‌های آمریکا به آن نتیجه رسیدند که پول را برای بهره وام ندهند بلکه از تولید حمایت کنند‌ چرا‌که اگر روی وام‌ها بهره داشته باشیم، محصولات گران می‌شود و مردم جنس خارجی می‌خرند و بعد از آن تولید داخل راکد می‌شود.

    وی افزود: اگر بهره را از وام تولید حذف کردیم، دیگر دولت تولید‌کننده نیست و افراد تولیدکننده می‌شوند و در این صورت شغل ایجاد می‌شود و تورم و بیکاری کاهش می‌یابد و در همین راستا با رونق اقتصاد تشویق به ازدواج شکل می‌گیرد و سبک زندگی ایرانی - اسلامی این است که از تشکیل خانواده آغاز کنیم.

    کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در خصوص طرح‌های خود در حوزه درمان گفت: باید به سمتی برویم که درمان رایگان باشد یعنی بیمه باکفایت داشته باشیم که در حال حاضر اینگونه نیست، چرا‌که در حال حاضر به طبیب و آزمایشگاه مراجعه می‌کنید اما می‌بینید که 70 درصد هزینه درمان را باید از جیب بدهید و فقط 30 درصد آن دفترچه بیمه کارآیی دارد اما براساس برنامه پنجم تا انتهای این برنامه مردم باید 30 درصد پرداخت کنند و 70 درصد بیمه پرداخت کند.

    دکتر ولایتی اضافه کرد: اگر اینگونه پیش برود و اگر کارها درست انجام شود و یک بیمه کامل و سراسری داشته باشیم که نام آن بیمه سلامت ایرانیان گذاشته شده، عملا به جایی می‌رسیم که درمان رایگان می‌شود و به خصوص زمانی که طرح پزشک خانواده اجرایی شده باشد و سیستم ارجاع در سراسر ایران راه‌اندازی شده باشد.

    وی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای شکل‌دهی چنین بیمه ای چیست، گفت: راه اجرایی آن حذف و یا اتمام بیمه‌های کنونی است. بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی در حال حاضر در دست دولت است و اگر به سمت این برویم که بیمه‌ها براساس اصل 44 خصوصی شود و بر اساس آن دیگر دولت در بیمه جز بیمه مرکزی که وظیفه نظارت دارد، دخالتی نمی‌کند.

    کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد از حقوق کارگران صرف بیمه می‌شود که از این میزان 3 درصد را دولت پرداخت می‌کند، 20 درصد توسط کارفرما و 7 درصد نیز کارگر پرداخت می‌کند‌ اما دولت بابت 3 درصدی که باید پرداخت کند، میلیاردها تومان به بیمه‌ها بدهکار است.

    دکتر ولایتی تصریح کرد: البته بیمه‌ای را حذف نمی‌کنیم و هر کس که توانایی داشت، در بخش خصوصی وارد شود تا بیمه مرکزی تشکیل شود و بیمه سلامت ایرانیان شکل داده شود‌ که در این صورت هر کس هرکجا استخدام شده باشد و یا بیکار باشد، باید بیمه شود و کسی که جانباز و یا معلول است، پولی ندارد که برای درمان پرداخت کند و دولت باید به آنها کمک کند و نباید کسی پیدا شود که تحت پوشش بیمه نباشد، البته تا زمانی‌که به این نقطه برسیم، ممکن است 2 برنامه 5 ساله زمان ببرد.

    وی ادامه داد: البته تا با نقطه‌ای برسیم که درمان کاملاً رایگان باشد، باید سازوکاری بچینیم که اگر کسی بیماری خاصی داشت که هزینه‌های چندین میلیونی درمان باید خرج کند، دولت به آنها کمک کند و لذا یکی از برنامه‌های ما این است که یک ردیف بودجه برای بیماری‌های صعب‌العلاج در نظر گرفته شود تا فردی‌که چنین بیماری دارد، غیر از غصه بیماری غصه دیگری نداشته باشد. پس باید دولت متعهد شود درمان بیماری‌های پرهزینه را عهده‌دار شود.

    وی در پاسخ به این سئوال که برنامه شما برای حوزه سیاست خارجی چیست؟ اظهار داشت:‌ عنوان برنامه سیاسی بنده در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن هم بازسازی روابط خارجی است. روابط خارجی اعم از سیاست خارجی است و فقط سیاست خارجی نیست. روابط سیاست خارجی، روابط اقتصادی با دنیا، ارتباط بانکی،‌ موضوع علمی و فناوری و ... نیز هست. نمی‌توانیم این‌ها را نداشته باشیم و بعد به دنبال پیشرفت باشیم، پس بخش مهمی از پیشرفت ما و حل مشکلات اقتصادی و علمی ما برای اینکه حرف اول را در منطقه بزنیم، در همه حوزه‌ها به مقدار زیادی به سیاست خارجی ما بستگی دارد.

    این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه حوزه سیاست خارجی ایران دچار مشکل است، تصریح کرد: من از همه ظرفیت‌های استفاده خواهم کرد و در این زمینه از ظرفیت دیپلماسی رسمی، آشکار،‌ منطقه‌ای، عمومی و ... استفاده خواهم کرد، یعنی از هر ظرفیتی که در ایران  وجود دارد، استفاده می‌کنم.

    دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران از لحاظ راهبردی و ژئوپلوتیک دارای ظرفیت بالایی است، گفت: ما با داشتن 15 همسایه و موقعیت تاریخی و فرهنگی و اختیار سیاسی که داریم، یکی از مهمترین کشورهای دنیا و منطقه است. ایران تاثیرگذاری را در تحولات منطقه دارد و  هیچ مساله‌ای در منطقه نیست که بدون  حضور فعال ایران حل شود. در مساله سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، شبهه قاره هند، خلیج فارس و ... اگر مشکلی وجود داشته باشد، به اقرار دوست و دشمن بدون حضور فعال ایران امکان حل و فصل شدن ندارد که یکی از این مسائل مساله سوریه است که یک زمانی قبول نداشتند ولی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌حل بحران سوریه بدون حضور ایران و بدون راه‌حل سیاسی قابل حل نیست.

    وی تمرکز در منطقه و حوزه همسایگان را یکی اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست و تصریح کرد: برخی از تنش‌زدایی با همسایگان صحبت می‌کنند درحالی که این تنش‌زدایی تازه ما را به نقطه صفر می‌رساند، یعنی نقطه منفی را حل می‌کنیم و باید بالاتر این برویم و با همسایگان‌مان روابط دوستانه داشته باشیم. ما 15 همسایه در آب و خشکی داریم  که همه این کشورها برای ما اهمیت دارند و نه تنها بر اساس همسایگی و مساله حسن همجواری برای ما همکاری منطقه نیز بسیار مهم است.

    این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری داشتن  همسایگان متعدد را موقعیت ممتاز و ویژه‌ای خواند و خاطرنشان کرد:‌ همسایه‌های متعدد داشتن هم فرصت  است و هم تهدید. زمانی من از دبیرکل اسبق سازمان ملل که اهل پرو است، پرسیدم شما چند همسایه دارید و با کدامشان رابطه دوستانه دارید، وی بیان داشت که ما چهار همسایه داریم اما بهترین اینها اقیانوس آرام است، یعنی همسایه داری یک هنری در دپیلماسی است که باید رعایت کنیم.

    دکتر ولایتی با اشاره به تجربه  16 ساله خود در پست وزیر امور خارجه ‌گفت: زمانی بنده خدمت حضرت امام (ره) رسیدم، عرض کردم که قصد سفر دارم و چند کشور را نام بردم. ایشان فرمودند که به این همسایگان ما بگویید ‌ما می‌خواهیم در حسن همجواری زندگی ‌کنیم و می‌خواهیم با هم همکاری ‌کنیم و هیچ قصد سوئی درباره شما نداریم و حتماً می‌خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم. این سفارش امام در اوائل انقلاب بود.


    [ سه شنبه 92/3/21 ] [ 2:32 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

    دکتر ولایتی:
    با سابقه ترین وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: تحریم، هزینه ای است که بابت استقلال کشور باید پرداخت کنیم البته این تحریم ها حل شدنی است اما برای رفع آن باید فراتر از روش های دیپلماسی معمول استفاده کرد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مسئولان اتاق بازرگانی ایران 6 و نیم صبح امروز دوشنبه میزبان یکی دیگر از نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بودند تا به تشریح برنامه های اقتصادی خود و پاسخ به سئوالات مطرح شده بپردازد.

    همچنین 12 نفر از اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی به طرح سوالات اقتصادی خود پرداختند و موضوعاتی چون نحوه اجرای اصل 44، واگذاری سهام شرکتهای دولتی به سازمان های عمومی غیردولتی، معرفی فرد یا افراد کارشکن در تحریمها، تدابیر اجرایی براساس قانون بودجه سال 92 و سهم 30 درصدی تولید از اجرای هدفمند سازی یارانه ها، نحوه استفاده از بخش خصوصی در اداره کشور، راهکارهای مربوط به اصلاح قوانین کسب و کار، نحوه برخورد با مافیای اقتصادی، برنامه برای جلوگیری از نابودی کشاورزی، وضعیت نرخ ارز و ... مطرح شد.

    علی اکبر ولایتی افزود: باید هزینه ها را در عرصه بین المللی به حداقل برسانیم و با توجه به اینکه همه کشورهای 1+5 که پشت میز مذاکره می نشینند منافع یکسان ندارند لازم است با تک تک آنها جداگانه مذاکره کنیم.

    وی تاکید کرد: هیچگاه نبوده است که کشور ما از تحریم ها بی بهره باشد و لذا از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب ،‌ غرب از تحریم به عنوان یک حربه و ابزار سیاسی علیه کشور و ملت ما استفاده کرده است. بارها با کشور‌های مختلف برای تهیه نیازمندی‌های جبهه مذاکره کرده بودیم و توانستیم از یک کشور موشک بخریم. شرایط فعلی سخت‌تر از آن زمان نیست.

    مشاورمقام معظم رهبری ادامه داد: در دولت نخست نگاه حاکم بر اقتصاد نگاه دولتی بود و کسی جرات نداشت از اقتصاد آزاد و غیردولتی سخن به میان آورد و اگر کسی از آن سخن می گفت این گونه بیان می شد که او طرفدار نظام سرمایه داری است .

    نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: پس از تفسیر اصل 44 قانون اساسی توسط رهبری و ابلاغ آن این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است در صورت اجرای این اصل مشکلات ما در حوزه اقتصاد تا حدود زیادی حل خواهد شد.

    در ادامه علی‌اکبر ولایتی با تاکید بر این‌که دولت با بخشنامه‌های مختلف دست مردم را بسته است و تنها خود می‌تواند این بند‌ها را باز کند، گفت: تصمیمات سریع بدون برنامه‌ریزی مشکلاتی را به وجود آورده که باید برطرف شود.

    وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد بانک هایی که در کشور راه اندازی شده است بسیار زیاد است و آن ها هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کند.ولایتی در این نشست با بیان اینکه هرکشور و هر جامعه ای اگر بخواهد در حوزه ای به صورت اساسی و برنامه ریزی شده کار کند باید به شرایط بومی کشور خود توجه کند؛ همان کاری که چینی ها انجام دادند، تصویب و ابلاغ قانون اصل 44 را راهگشای خوبی برای توسعه بخش خصوصی دانست و با بیان این که این قانون به صورت کامل عملیاتی نشد، تصریح کرد: اگر به اجرای کامل اصل 44 و عملیاتی شدن آن تکیه کنیم، مشکلات تا حدود زیادی حل خواهد شد.

    وی با اشاره به تحریم‌هایی که همواره از سوی کشورهای غربی نسبت به ایران اعمال شده است، گفت:  ما هیچگاه از تحریمها بی بهره نبوده ایم و از ابتدای انقلاب تاکنون تحریمها نسبت به کشور ما اعمال شده است. تحریم به عنوان ابزار سیاسی برای اعمال نظارت غربی ها به کار گرفته می شود.

    ولایتی با تاکید بر اینکه در حوزه بین الملل قواعد بین المللی تابع فعل و انفعالات سیاسی استفاده از اهرم‌های سیاسی است، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، باید آنها را از بین ببریم.

    وی به خاطرات زمان جنگ و برخی تحریم‌هایی که از سوی برخی کشورها نسبت به ایران صورت می گرفت، اشاره کرد و گفت:  زمانی برای سنگرهای دفاع مقدس نیاز به سیم خاردار داشتیم که خرید آن را از اروپا انجام دادیم که باید از طریق شوروی وارد می شد اما این کشور مطرح کرد سیم خاردارهای خریداری شده دو منظوره است که ممکن است در جنگ مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین جلوی ترانزیت آن گرفته شده ،این در حالی است که شوروی سابق به کشور عراق انواع اسلحه را برای استفاده در جنگ علیه ایران صادر می  کرد.

    به گفته کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری، تمام اینها هزینه هایی است که بابات استقلال کشور بپردازیم و تا کنون نیز پرداخته ایم و با حل تمام اینها به دیپلماسی خارج از معمول نیاز دارد.  هر کس حرفی برای زدن داشته باشد، با مجموعه سندیکای قدرتمند جهان روبرو می شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید با درایت و تدبیر کارها را به پیش برد، تاکید کرد: دیپلماسی خطابه خواندن نیست. در زمان جنگ برای تهیه نیازمندی‌های جبهه روزی بود که حتی فشنگ و گلوله نداشتیم اما توانستم با رایزنی ها 30 موشک راهبردی خریداری کنیم که با اصابت اولین موشک به رژیم بغداد تمام محاسبات جنگی و منطقه ای بر هم ریخته شد، الان نیز کار سخت تر از آن زمان نیست.

    ولایتی ادامه داد: مساله هسته ای نیز جزو دستاوردهای ما محسوب می شود به طوری که 500 رشته صنعتی و غیره نیز متصل به آن است، حتی انرژی خاک از این طریق می تواند تولید شود، جوش هسته ای به عنوان یک انرژی جدید محسوب می شود و اگر به زمانی برسیم که نفت مان به اتمام برسد، می توانیم از این انرژی استفاده کنیم. اگر نتوانیم به چنین انرژی دست یابیم مطمئناً کشورهای غربی با دستیابی به آن، آن را به صورت قطره چکانی در اختیار ما قرار می دهند و بابت هر قطره آن مبالغ هنگفتی از ما دریافت خواهند کرد.

    مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل باتاکید بر اینکه باید هزینه ها را به ویژه در بخش تحریمها در سطح بین المللی به حداقل برسانیم، تصریح کرد: در زمان جنگ 5 عضو شورای امنیت تمام حق ما را وتو می کردند و شش سال طول کشید تا توانستیم از قطعنامه 479 به قطعنامه 598 برسیم. زحمات طاقت فرسایی را نیز در این زمینه متحمل شدیم. در آن زمان توانستیم میزبانی عراق برای جنبش عدم تعهد را دو بار محروم کنیم و تمام اینها در تاریخ ایران بی نظیر است.

    کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: کشورهایی که به ایران نزدیک تر هستند، خواستار کارکردن با ایران هستند اما به دلیل تحریمها از این کار مایوس شدند و تنها به ناظرین بی طرفی تبدیل شدند، روسیه چنین کرد و چین نیز تابع روسیه است. فرانسه نیز تصمیم گرفت مستقل عمل کند.

    وی مجدداً با اشاره به خاطرات خود در زمانی که وزیر امور خارجه بود، گفت:  سفیر فرانسه سالها پیش از طرف سارکوزی نزد من آمد و مرا به کاخ الیزه دعوت کرد. همه مسایل هسته ای و تحریمها وابسته به تعیین یک وقت برای حضور سارکوزی در ایران بود. وی در کاخ الیزه به من گفت که ملت شما ملت بزرگی است و می خواهم به کشور شما بیایم و دست رهبر این ملت بزرگ را بفشارم.

    ولایتی ادامه داد: گفته می شد که سارکوزی چون مخاطبی در این بحث نداشته و به سمت مقام معظم رهبری متوسل شده تا بتواند کار را به جایی برساند، پوتین نیز طرحی داشت. دو سه ماه پیش از سوی مقام معظم رهبری برای تسلیت به خانواده شیعیان در کویته و شرکت در مراسم ختم قاضی حسین احمد به پاکستان رفتم. در همین سفر از زرداری نخست وزیر پاکستان وقت ملاقات خواستم تا نزدش بروم، زرداری نیز جلسه دولت را تشکیل و خط لوله صلح را تصویب کرد.

    وی افزود: در جلسه ای که با زرداری و 5 تن از وزرای وی برگزار شد، زرداری خطاب به من مطرح کرد که تصویب خط لوله صلح مدتها بر زمین مانده بود و تصمیم دولت را می خواس؛ت بنابراین زود به زود به کشور ما بیا تا مسایل منطقه ای را مرور کنیم، زیرا به مشورت با من نیاز دارد و پس از آن اعلام کرد که خط لوله صلح نهایی شد.

    این صاحب نظر مسائل بین الملل در بخش دیگری از سخنانش گفت:  اگر کشورهای صاحب نفوذ در چنین شرایطی که ایران دارد با ما ارتباط پیدا کنند، بسیاری از خط های تحریم شکسته می شود. خط شمال به جنوب یک موقعیت جغرافیایی ژئوپلتیک برای ایران محسوب می شود و می تواند از آن بهره برداری کند.

    ولایتی همچنین در مورد نحوه اجرای برنامه 100 روزه  خود برای رفع التهاب گفت: هیچکس نمی تواند ادعا کند که در تمام حوزه ها فوق تخصص دارد. اگر چنین ادعایی بکند معلوم است که بی تخصص است. در حال حاضر وضعیت حادی از لحاظ اقتصادی، تورم روز افزون، گرانی های خار از تحمل و تورم 40 درصدی نقطه به نقطه براساس گزارشات بانک مرکزی مطرح است، اگر به مردم وعده داده شود که در ظرف دو سه سال تمام اینها از بین خواهد رفت، از همان روز اول مردم آن را از شما مطالبه خواهد کرد و پاسخ خواهند خواست.

    وی ادامه داد: برخی از سوالات مطرح شده مربوط به از بین رفتن اعتماد بین دولت، مردم و بخش خصوصی بود، همچنین بخش دیگری مربوط به وضعیت ارز و مشکلاتی که تجار و تولید کنندگان در این زمینه دارند، بود.

    کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری ادامه داد: ممکن است برخی ها سال گذشته با ارز مرجع ال سی باز کرده باشند اما مجبورند به قیمت امروز ریال بدهند و این نقض عهده است، این در حالی است که محصولات کارخانه ها پیش فروش شده و دیگر صاحب کارخانه  صاحب کالا نیست و واسطه است، در عین حال اجناس در گمرک می ماند و کالاها در بازار کم می شود، صاحبان تولید کارخانه هایشان خوابیده یا نیمه خوابیده است، در تعطیلی مطلق یا نسبی کارخانجات کارگران بیکار می شوند، بنابراین باید موازنه ای بین نقدینگی و کالا در کشور ایجاد شود.

    وی گفت: در هر مقطعی دولت و بانک مرکزی با صدور بخشنامه هایی دست و بال مردم را می بندند، باید این بخشنامه ها برداشته شود تا دست و پای مردم باز شود، تمام این مشکلات ناشی از تصمیمات خلق الساعه است. لوایح دو فوریتی از زمان شکل گیری تا تصویب در مجلس و بازگشت آن یک هفته بیشتر به طول نمی انجامد، بنابراین می توان با چنین لوایحی و ارایه شش ماه فرصت به کارخانه دارها بسیاری از مشکلات آنها مربوط به مالیات، بانکی و تامین اجتماعی مربوط به سهم دولت را برداشت. دولت می تواند از محل صندوق ذخیره ارزی به تولید کنندگان کمک کند تا در این فرصت شش ماهه آنها نسبت به رفع مشکلات خود اقدام نمایند و در عرض دو سه ماه و با لغو بخشنامه ها مشکلات حل شود.

    این کاندیدای ریاست جمهوری نسبت به اقتدار از بین رفته بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: اگر بانک مرکزی مستقل باشد این اتفاقات نمی افتد. اگر بانک مرکزی مقتدر و مستقلی داشته باشیم هیچ یک از این اتفاقات رخ نخواهد داد. در حال حاضر بیش از تعداد بقالی ها تعداد شعبات بانکهای خصوصی است، در بخش تولید حلقه معیوبی ایجاد شده و هرچه پیش می رود حلقه تنگتر می شود و صاحب آن را خفه می کند، بنابراین قصد داریم اعتماد را باز گردانیم و ظرف 100 روز می توانیم کاری کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه علاج فوری و اشکالات فوری با معالجات فوری برطرف می شود، گفت: البته برنامه درازمدت هم داریم، از اعضای  اتاق بازرگانی به عنوان یک گروه مشورتی استفاده خواهیم کرد و از نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درخواست کرده ایم که به ما برای تشکیل این گروه مشورتی کمک کنند و همچنین در حال حاضر نیز برای اعلام برنامه های خود از اتاق بازرگانی مشورت گرفته ایم. در آینده هم به مشورت کارآزموده ها برنامه را به پیش خواهیم برد.

    ولایتی با اشاره به اینکه هر دولتی که بر سر کار بیاید باید راه را عوض کند، دو رکن اصلاح اقتصاد داخلی و اصلاح روابط خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر قانون مستمر بهبود فضای کسب و کار اجرا شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود، 15-16 ماه از تصویب این قانون  گذشته اما هنوز اجرایی نشده است.

    وی با تاکید بر اینکه رابطه بین کارفرما و کارگر باید بر اساس قانون باشد، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما عدم توجه به بخش کشاورزی است. اختصاص منابع به بخش تولید نیز باید براساس قانون صورت گیرد. در برنامه 100 روزه ما دولت باید نشان دهد که قانون را اجرا می کند.

    ولایتی افزود: اقتصاد کشور باید تولید محور باشد، حمایت از تولید نیز وجوه مختلف دارد، اینکه ناگهان گفته می شود به جای ارز 1226 تومان ارز 2500 تومانی پرداخت می شود و برای پرداخت آن نیز نقدینگی وجود ندارد مشکلاتی را برای تولید ایجاد می کند، کالاها در گمرک باقی می ماند و ترخیص نمی شود.

    این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم گفت: 30 سال پیش آمریکایی ها به این فکر افتادند که به جای اخذ بهره از تولید کنندگان بهتر است پول را به  بخش تولید هدایت کنند و از منافع آن استفاده نمایند این در حالی است که ما در حال حاضر سود 20-30 درصدی از تولید می گیریم، بنابراین اگر وامهای تولید به جای بهره تنها 2-3 درصد کارمزد داشته باشند وضعیت متفاوت خواهد بود. البته برخی ها مطرح می کنند که تولید هم دولتی است.

    وی نسبت به اینکه در عرض چند دقیقه چند هزار سهم در بورس معامله می شود و این معامله به نفع شرکت های عمومی غیردولتی است، گفت: کار تولید باید مردمی شود و اقتصاد توزیع محور و مصرف گرا به اقتصاد تولید محور تبدیل شود.

    [ سه شنبه 92/3/21 ] [ 2:28 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
    .: Weblog Themes By SibTheme :.

    درباره وبلاگ

    من روستایی هستم در شهرستان رابر کرمان که مردمانش خونگرم و مهمان پذیرند اما این روستا برخی امکانات را ندارد و نیاز به اردوهای جهادی دانشجو ها دارد .
    .................. لینک های ویژه
    http://www.parsiblog.com
    ........
    Google

    در این وبلاگ
    در کل اینترنت
    .............

    .

    ...........
    ...............

    .............++

    برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


    کد گالری

    ***
    قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

    ***** ********+
    امکانات وب


    بازدید امروز: 61
    بازدید دیروز: 17
    کل بازدیدها: 335466

    دریافت کد آهنگ

    تاشهدا باشهداتاشهدا باشهدا

    ........////////////////1 ....................
    هاست و دامنه-وبلاگ
    ...............

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    ******

    مترجم سایت

    مترجم سایت

    *****
    k2cod go Up
    ******

    mouse code

    کد ماوس

    ******
    وبلاگکد لوگوی نوروز
    ,,,,,,,,,,,,,
    هاست و دامنه-وبلاگ
    ,,,,,,,,,,,,,
    هاست و دامنه-وبلاگ
    .........

    آپلود عکس

    آپلود عکس