**************فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
آذر 92 - روستای پده بلند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای پده بلند
روستای خوش آب و هوا در شهرستان رابر کرمان 
نویسندگان
خرید آسان
<"> فروش استثنایی محصولات دامی و کشاورزی روستا ........... برای خرید محصولات پیام بگذارید>> تماس با ما b> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ......................................1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

......................................

......................................

.......................................

........................................

........................................

................................... ------------------ ................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2 ,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,
فارس از بودجه زنان در سال 93 گزارش می‌دهد
از بودجه 8 میلیارد تومانی معاونت زنان تا جای خالی وام ازدواج در بودجه 93

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال 93 بودجه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان خواهد داشت اما وام ازدواج جوانان موضوعی است که مغفول مانده است.

خبرگزاری فارس: از بودجه 8 میلیارد تومانی معاونت زنان تا جای خالی وام ازدواج در بودجه 93

 

 به گزارش خبرنگار جامعه فارس، لایحه بودجه سال 1393 کل کشور، ماده واحده، جداول کلان منابع و مصارف بودجه از سوی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد تا در دستور بررسی نمایندگان ملت قرار گیرد.

هر چند بودجه ارائه شده از سوی دولت در روزهای گذشته با اما و اگرهایی همراه بوده است اما باید دید نمایندگان مردم در مجلس در خصوص آن چه نظراتی دارند و در نهایت چه تغییراتی را بر روی آن اعمال می‌کنند.

زنان در بودجه سال 93 چه جایگاهی دارند و چند درصد از بودجه به امور زنان و خانواده اختصاص داده شده است؟

مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در روزهای پایانی دولت دهم به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا کرد انتظار می‌رفت با این ارتقای ساختاری از لحاظ بودجه نیز تفاوتی نسبت به گذشته داشته باشد که این امر صورت گرفته است.

بودجه ای که دولت یازدهم در بودجه ارائه شده خود به مجلس برای معاونت امور زنان و خانواده در نظر گرفته است 80،039 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته نزدیک به 8 درصد رشد داشته است.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان به عنوان دستگاهی که به صورت فرا قوه‌ای به امور زنان می‌پردازد، 13،023 میلیارد ریال برای این شورا در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش‌های دیگری از لایحه بودجه سال 93 اعتباراتی به حوزه زنان و خانواده اختصاص داده شده است:

** اعتبار بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان متأهل سرپرست خانوار 150 میلیارد ریال

** ساماندهی ازدواج جوانان 68 میلیارد ریال

** برنامه حمایت از خانواده و فرزندان ذیل بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 741،427 میلیارد ریال

** ارتقای توانمندسازی زنان و تحکیم بنیان خانوده بودجه ای بالغ بر 64 میلیارد ریال

بر اساس لایحه بودجه ارائه شده معاونت‌های امور زنان و خانواده و علمی و فناوری رئیس جمهور مجاز هستند تا فعالیت‌های اجرایی خود را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های مورد نظر از طریق دستگاه‌های اجرایی در چهارچوب تفاهمنامه فی مابین از محل اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خود در این قانون به انجام برسانند.

همچنین در این بخش آمده است: دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند تا یک درصد ( 1%) از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصول( 1) و ( 6)، در امور مربوط به زنان، خانواده و جوانان دستگاه متبوع خود هزینه نمایند.

برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار در سال جاری 100 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده بود تا 200 هزار زن خانه‌دار تحت پوشش قرار گیرند که این بودجه در سال 93 به 150 میلیارد ریال افزایش داشته است و امیدوار هستیم تا با افزایش این بودجه شاهد باشیم تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

اما در بودجه سال گذشته انتقادهای زیادی که بر بودجه حوزه زنان وارد بود این بود که چرا در تحریر این بودجه دستگاه‌ها مجاز به اختصاص یک درصد از بودجه به امور زنان شده‌اند و انتظار می‌رفت که امسال دستگاه‌ها مکلف به انجام این کار شوند اما بازهم در لایحه بودجه این ایراد به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر وام ازدواج جوانان موضوعی است که در بودجه سال 93 اعتباری به آن اختصاص داده نشده است درحالیکه وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه خود در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس وعده داده بود که مشکل پرداخت وام ازدواج جوانان را حل می‌کند.

فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: بودجه تقریباً مناسبی در سال جاری به امور زنان اختصاص داده شده است و امیدوار هستیم که این بودجه اختصاص داده شده در مسیر ارتقای جایگاه زنان هزینه شود


[ پنج شنبه 92/9/21 ] [ 1:1 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
در صحن علنی قرائت شد
تذکر 60 نماینده به روحانی برای تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

60 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور تذکر دادند نسبت به تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با توجه به ابعاد فنی و حقوقی مذاکرات پیش رو، اقدام کند.

خبرگزاری فارس: تذکر 60 نماینده به روحانی برای تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، 151 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور خواستار رفع موانع و محدودیت‌های تردد انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات شدند.

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس که این نامه را در قالب تذکرات کتبی قرائت کرد، گفت: این نامه به آقای رئیس‌جمهور ارسال خواهد شد.

همچنین 60 نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به حسن روحانی رئیس‌جمهور، ضرورت تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با توجه به ابعاد فنی و حقوقی مذاکرات پیش رو را یادآور شدند.


[ پنج شنبه 92/9/21 ] [ 12:55 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

نوحه‌ حرکت کاروان از کربلا: مران یکدم ساربان اُشتُر



 

           

 

آواز دشتی
  
تاریخ و محل ضبط: اردیبهشت 1387، تهران
  
راوی: محمد‌علی حسین‌دوست
  
دم و ادامة این نوحه در گوشة غم‌انگیز اجرا می‌گردد.
 
دم نوحه:
  
مران یکدم ساربان اُشتر، ناقة زینب رفته اندر گل
  
بده ظالم مهلتی آخر زآنکه دارم من عقده‌‌ها در دل
   
دل زینب گشته طوفانی، رقیه گشته بیابانی، آه و واویلا، آه و واویلا
    
ادامة نوحه:
 
بده مهلت تا بمانم من در کنار این پیکرِ بی‌سر
 
از آن ترسم ساربان امشب آید و بُرّد دست‌اش از پیکر
   
ندارد چون طاقت دیدن مادرم زهرا، باب من، حیدر
   
در این صحرا ای شترداران، ماندنم آسان، رفتنم مشکل
    
شترداران بی‌کفن باشد این تن مجروح اندرین صحرا
     
مرا نَبوَد معجری دیگر تا کفن سازم جسم این شه را
   
ندارد چون سایه‌ای بر سر غیر خاشاک و جز تَفِ گرما
  
اله من کُن تو آگاهم، کشتی عمرم کی رسد ساحل
   
شتربانان ره خطر‌ناک و کودکان مضطر، ناقه‌ها عریان
  
همی ترسم ای شترداران، از شتر افتند کودکان آخر
   
چرا آخر این همه تعجیل؟ رحم بنمائید بر دل طفلان
  
رهِ شام و دشمن اندر پیش، از یتیمانْ من چون شوم غافل
     
شتر‌بانان مهلتی آخر، بهر ما نبود قافله‌سالار
  
نباشد چون مَحرمی دیگر بهر ما زنها غیر این بیمار
      
ندارد او طاقتی دیگر، پیکر بیمارش بود تب‌دار
  
همی‌گوید خاشع و غمگین، کربلا خواهم تا کنم منزل


[ سه شنبه 92/9/19 ] [ 12:21 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
ماموران آل‌خلیفه با حمله به حسینیه‌ها پرچم‌های عاشورا را پایین کشیدند


نیروهای رژیم آل‌خلیفه با حمله به حسینیه‌های شهر منامه پرچم‌های عاشورایی که در آنجا نصب شده بود پاره کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری جمعیت الوفاق، نیروهای آل‌خلیفه در ادامه اقدامات توهین‌آمیز علیه مقدسات مردم بحرین به حسینیه‌های منطقه المحرق در شمال و منطقه راس‌الزمان در مرکز منامه حمله کردند و پرچم‌ها و نمادهای عاشورایی را پاره کردند.جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به اینکه نیروهای رژیم آل‌خلیفه تاکنون ده‌ها بار به عزاداران حسینی توهین کرده‌اند خاطرنشان کرد: به زودی گزارشی درباره تعرض به مقدسات دینی مردم بحرین به سازمان‌های حقوقی بین‌المللی فرستاده خواهد شد.جمعیت الوفاق تاکید کرد، مسئولان بلندپایه بحرین شریک جرم نیروهای امنیتی هستند.


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:26 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
ناگفته‌هایی از ساخت اولین سکوی پرتاب موشک سپاه
تصویربرداری آلمانی‌ها از سکوهای موشکی سپاه/ بی‌خبری وزرا از ساخت لانچرها

هیچکس از این عملیات باخبر نبود حتی وزرا هم از این آزمایشات کاملا بی‌خبر بودند و ما در سکوت و گمنامی کامل این عملیات را با محدودیت‌های کامل و شرایط خاص پیش می‌بردیم.

خبرگزاری فارس: تصویربرداری آلمانی‌ها از سکوهای موشکی سپاه/ بی‌خبری وزرا از ساخت لانچرها

 

اشاره: همه کم و بیش با نقش سردار شهید حسن طهرانی مقدم در ایجاد و ارتقای توان موشکی سپاه پاسداران آشنا هستند. اما آنچه شاید در مورد این شهید بزرگوار قدری مغفول مانده، نقش وی در حوزه طراحی و ساخت سکوهای پرتاب این موشکهاست.

پدر موشکی ایران، سالها قبل با کمک تعداد معدودی از همرزمان خود توانست برای اولین بار این لانچرهای پرتاب موشک را علی رغم تحریم‌های شدید و همه جانبه خصوصا در حوزه نظامی، به تولید برساند؛ لانچرهایی که امروز از به‌روزترین فناوری‌های مدرن دنیا برای شلیک انواع موشک‌های کروز و بالستیک برخوردارند.

در همین راستا، گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس به تشریح ناگفته‌هایی از این مجاهدت خاموش سرداران موشکی سپاه به نقل از یکی از دوستان و همرزمان شهید حسن طهرانی مقدم پرداخته که می توانید متن آن را در زیر بخوانید.

 

*****

یک روز در اوایل ورود موشک‌ها به ایران، همراه شهید مقدم به سیلوهایی رفتیم که سکوهای پرتاب موشکی در آنجا قرار داشت و ما با شرایط خاصی شبانه وارد آن محوطه شدیم.

در آنجا شهید طهرانی‌مقدم از من سوال کرد به نظر شما آیا ما قادر به ساخت این سکوها هستیم؟ من گفتم با خواست و یاری خداوند ما می‌توانیم.

بعد از آن شب بود که با سردار طهرانی‌مقدم شروع به طراحی و ساخت این سکوها کردیم ولی در ابتدا باید خودرو را از برخی کشورها مانند فرانسه، آلمان یا هر کشوری که حاضر به فروش این تجهیزات به ما باشد، می‌خریدیم و لذا به همراه شهید مقدم به چندین کشور سفر کردیم ولی در نهایت هیچ کشوری حاضر به فروش این ماشین‌‌آلات به ما نشد و ما با دست خالی به کشور بازگشتیم.

شهید مقدم خیلی بابت این مسئله ناراحت بود، ولی باز امید خود را از دست نداد و دنبال راه حل برای این مسئله رفت.

من به ایشان گفتم جایی را می‌شناسم که این قطعات ماشین‌ها را که بلااستفاده شده‌اند در آنجا نگهداری می‌کنند، ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

ابتدا باید موتور خریداری کرده و از این قطعات برای ارتقا آن استفاده کنیم و به این ترتیب ماشین حامل سکوی پرتاب موشک را آماده کنیم.

شهید طهرانی‌مقدم در جهت توسعه موشکی و توپخانه‌ای دید بسیار وسیعی داشت، به این شکل که هرگاه ما پروژه‌ای را در دست داشتیم ایشان هیچگاه به دید یک پروژه کوچک آن را در نظر نمی‌گرفت و بسیار گسترده‌تر از حد معمول فکر می‌کرد و دراز مدت‌‌تر؛ یعنی اینکه ما برای هر پروژه باید برنامه‌ریزی می‌کردیم و مدیر نهایی هم سردار طهرانی‌مقدم بود و مدیر تأمین منابع هم باز خود ایشان بود و در نهایت تعیین کننده و مصرف کننده این‌ها نیز خودش بود.

می‌توان اینطور بیان کرد که او نقشی کلیدی و محوری در تمامی مراحل داشت و چنین شخصی که تا این حد نقش کلیدی دارد باید بسیار بلند فکر کند، پیش‌بینی‌های بسیار دراز مدتی را در نظر داشته باشد و اگر محدود فکر کند در زمان جا می‌ماند و به واقع شهید طهرانی‌مقدم به این شکل بود و سعی می‌کرد پروژه‌ها را در حداقل زمان به انجام برساند، ولی برای آینده‌ی هر پروژه، برنامه‌ریزی‌های بسیار مشخص و طولانی مدت داشت.

مثلا ما در عرض یکسال، در نهایت محرومیت منابع، موفق به ساخت سکوهای موشکی شدیم و خود شهید مقدم مدیریت، نظارت و برنامه‌ریزی تمام وقت داشت.

کار آماده‌سازی سکوی موشکی با حداقل امکانات و در آن زمان کم، واقعا کار عظیمی بود که تیم ما با مدیریت و تلاش و  تخصص این شهید بزرگوار انجام داد.

در ابتدا همانطور که گفتم، قرار بر این بود که ما این‌ها را از خارج از کشور وارد کنیم، ولی از‌ آنجا که کشورها درخواست ما را رد کردند، ما با تلاش خود موفق به تولید این ماشین‌‌آلات شدیم و این موضوع برای هیچکس قابل باور نبود.

اولین موتور را شهید صنیع خانی برای ما تهیه کرد (خرید).

به حمد و یاری خداوند، ما در عرض یکسال خودرو را ساختیم.

اولین خودرو با عرض 3 و طول 14 متر تولید شد و اولین جایی که ما این خودرو را بردیم، حرم مطهر امام راحل(ره) بود و پس از آن یک نمایشگاه بین‌المللی که ما در آن شرکت کردیم.

در آنجا بسیاری از کشورها شرکت داشتند و اکثرا برای بازدید به غرفه ما می‌آمدند.

حتی چند نفر از متخصصین آلمانی از این خودرو عکس گرفتند.

دقیقا روبروی غرفه ما، غرفه آلمانی‌ها بود که ما توجه می‌شدیم آن‌ها از پشت شیشه دائما به این ماشین نگاه می‌کنند و عکس می‌گرفتند و به‌واقع تولید این خودرو در داخل ایران برای همگان غیر قابل باور بود، آن هم با کمترین امکانات و تحریمی که ما در‌ آن قرار داشتیم.

حتی برای مسئولین داخلی خودمان هم بسیار شگفت‌انگیز بود و تمامی این‌ها با تلاش تیم متخصص و دانش فنی و مدیریت شهید طهرانی مقدم و کمک خداوند به سرانجام رسید.

ما این خودرو را نزدیک به 300 الی 400 ساعت تست کردیم؛ آنهم در تمامی شرایط خاص و سخت و بحمدالله در تمامی این آزمایشات موفق بود و بدین ترتیب اولین سکوی پرتاب موشک‌های اسکادB بود که ساخته شد و بعدها ما این را تغییر دادیم برای موشک‌های مازاد و موشک‌های سوخت جامد که ما نداشتیم و هیچ کشوری هم آن را به ما نمی‌داد.

لذا مجددا طبق دستور شهید طهرانی‌مقدم و تخصص ایشان شروع به ساخت سکوی پرتاب موشک‌های سوخت جامد هم کردیم و بعد از آن پروژه‌ای دیگر انجام دادیم و در آنجا بود که ایمان من به مدیریت تمام عیار شهید طهرانی‌مقدم مصمم‌تر شد، زیرا تمام کارهایی که ما توفیق انجامشان را پیدا کردیم، برای همگان غیرقابل تصور بود.

جالب است بدانید که هیچکس از این عملیات ما باخبر نبود حتی وزرای ما هم از این آزمایشات کاملا بی‌خبر بودند و ما در سکوت و گمنامی کامل این عملیات را با محدودیت‌های کامل و شرایط خاص پیش می‌بردیم.

پس از آن بود که ما متوجه شدیم که تمامی این عملیات برای ما قابل انجام است و خدا را شکر، کاری نیست که از عهده متخصصین ما بر نیاید، البته با مدیریت و تخصص والای سردار طهرانی‌مقدم.

بعد از آن ما یک جهاد خودکفایی داشتیم برای تجهیز وسایل و امکانات که به یاری خداوند موفق شدیم و روز به روز قوی‌تر و امکانات بیشتر داشته‌ایم.

گروهی از متخصصین مستقیما بر روی ساخت موشک‌ها تحقیقات انجام می‌دادند و سردار بر روی عملیات آنها نیز نظارت و حمایت می‌کرد، یعنی ساخت سکوها و تجهیزات زمینی به طور مستقیم تحت مدیریت و تخصص کامل ایشان بود.

در آن زمان ایشان فوق تخصص خود را در زمینه متالوژی اخذ کرده بود و در آن زمینه در کشور حرف اول را می‌زد و مجری کامل تمامی امور سکوسازی بود. ساخت موشک‌ها تحت حمایت سردار انجام می‌شد و او مسلما هر نوع کمک یا امکاناتی که می‌توانست، برای آن گروه فراهم می‌کرد.

مدیریت سردار مقدم، مدیریتی دوستانه، با اخلاق و با کارآمدی بسیار بالا بود. یک خاطره مربوط به زمانی است که ما از شیخ حسین انصاریان پول دریافت کردیم برای ساخت کاتیوشاها و واقعاً آن مبلغی که ما دریافت کردیم بسیار کم و ناچیز بود.

یکی از کارهایی که سردار مقدم انجام داد این بود که از حقوق خود برای این پروژه استفاده می‌کرد و به این صورت ایشان به کارشان عشق می‌ورزیدند و این، یک کار دلی بود و از هیچکس به جز ایشان تا به امروز من چنین حرکتی را ندیدم و این حرکت ایشان همیشه برای من سرمشق خواهد بود.

یکی دیگر از نکات اخلاقی و مدیریتی ایشان این بود که همیشه به خداوند توکل داشت و همین شاید بزرگترین عامل موفقیت سردار طهرانی‌مقدم محسوب می‌شد و عدم ناامیدی ایشان در شکست‌هایمان از جمله دیگر عوامل موفقیت حاج‌حسن بود.


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:22 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
تذکر مکتوب بیش از 50 نماینده مجلس درباره اظهارات منتسب به ظریف

بیش از 50 نماینده مجلس با انتقاد از اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه تاکید کردند سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر پیشرفت‌های نظامی، روحیه شهادت‌طلبی است.

خبرگزاری فارس: تذکر مکتوب بیش از 50 نماینده مجلس درباره اظهارات منتسب به ظریف

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیش از 50 نماینده مجلس طی تذکری خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نسبت به وادادگی وی در برابر تجهیزات نظامی دشمن و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، هشدار داد.

در این تذکر آمده است: آقای ظریف در دانشگاه تهران عنوان داشتند، آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟

این نمایندگان، بهترین مبارزه را دموکراسی و راه‌های دیپلماتیک دانسته و تاکید کردند: این جمله آقای ظریف مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و آن را نشانه توان واقعی دفاعی ایران دانسته‌اند در حالیکه سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها و صحنه‌های مانند 9 دی و 22 بهمن پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و صنعتی است که پس از 35 سال تلاش به دست آمده است. متاسفانه آقای ظریف که در سابقه زندگی خود حتی یک ساعت حضور در دفاع مقدس ندارد ، نه شهیدی در کنار خود دیده ، نه خون نه مجروحی نه تیر و نه ترکش دیده باید از این تجهیزات نظامی دشمن بترسد و آن را بزرگ پندارد در حالیکه مهمترین سیستم دفاعی ما در کنار پیشرفت‌های نظامی روحیه شهادت طلبی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشین جنگی دشمنان ما را از کار می‌اندازد.

این سیستم دفاعی با بمب‌های آمریکایی قدرتمند‌تر می‌شود و از کار نمی‌افتد همانطور که امام راحل فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود؛ متاسفانه این سخنان آقای ظریف بجای بازدارندگی دشمنان این کشور را برای تحرکات نظامی علیه ملت ما تحریک می‌کند.

علاوه بر حمید رسایی علی اصغر زارعی نماینده تهران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر، عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عزیز اکبریان نماینده کرج، سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران ، فاطمه آلیا نماینده تهران، مراد هاشم‌زهی نماینده نهبندان، عطاالله سلطانی‌زبور نماینده رزن، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، کوچکی نژاد نماینده رشت، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، احمد صالح نماینده اصفهان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران، کمال علی‌پور نماینده مردم قائم‌شهر، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل، حسین آذین  نماینده رفسنجان و انار ، حسین فتاحی، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، محمد سلیمان‌پور نماینده مردم تهران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، احمد بخشایش نماینده مردم اردستان، محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم، احمد امیرآبادی ،طاهری نماینده مردم گرگان، موسوی‌نژاد، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد، سید حسین نقوی حسینی  نماینده مردم ورامین ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت، حسین طلا نماینده مردم تهران، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات ، علی علی‌لو نماینده مردم شبستر، رضا صابری نماینده مردم آزادشهر، سید سعید میرکاظمی نماینده مردم تهران، حبیب‌آقاجانی نماینده مردم ماهشهر، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور، حسینیان نماینده مردم تهران، سعید زمانیان نماینده مردم شهر کرد، عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب، شهریاری نماینده مردم زاهدان، محبی نماینده مردم سنقر، باقرحسینی نماینده مردم شبستان، جعفری نماینده مردم بجنورد ، مظفر نماینده مردم تهران، دهدشتی نماینده مردم آبادان و همچنین کائیدی و ملکشاهی از جمله نمایندگانی هستند که این تذکر را امضاء کردند.

انتهای پیام/

 


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:11 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

عرضه تولیدات کشاورزی در بورس کالا


معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از این پس تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.
شاهپور شکاری در جلسه هم‌اندیشی که با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های سهامی زراعی و صنایع تبدیلی در بورس کالای ایران برگزار شد، افزود: بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، در صورت کاهش قیمت بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت، مابه‌التفاوت آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: بازاریابی و بازرگانی بخش کشاورزی یکی از معضلات این بخش است و زمینه‌های حل این معضل در عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فراهم می‌شود.
وی با تاکید بر این که فعالان بخش کشاورزی با معامله در بورس کالا از معضلات اداری و تشریفات مزایده و مناقصه رهایی می‌یابند به این نکته اشاره کرد: آنها دیگر در فرآیند مطالبات طولانی‌مدت نیز قرار نمی‌گیرند و به محض انجام معامله دو طرف خریدار و فروشنده به تعهدات خود عمل می‌کنند. همچنین با توجه به بسترهای فراهم شده بورس کالا، دیگر کشاورز و فعال بخش کشاورزی مجبور نیست محصول خود را با قیمت پایین تر به سلف‌خرها بفروشد.
شکاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی همچنین می‌توانند از طریق بورس تامین مالی کنند؛ به طور مثال الان کشاورز پول ندارد که کود بخرد، کشاورز می‌تواند از طریق بورس تامین مالی کند و پس از برداشت، محصول را تحویل دهد و من معتقدم که با حضور در بورس کالا بازار محلی شرکت‌های سهامی زراعی تبدیل به یک بازار ملی و چه بسا جهانی شده و قیمت مناسبی برای کالاهایشان کشف خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سیامک جلیلوند معاون اداره کل نظام‌های بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای تعامل با بورس کالا، علت عدم حضور شرکت‌های سهامی زراعی در بورس را عدم شناخت کافی عنوان و بر فرهنگ‌سازی توسط بورس تاکید کرد.
وی توضیح داد: بیش از 1350 تعاونی تولید در مجموعه شرکت‌های سهامی زراعی فعالیت دارند و 3 تا 12 هزار هکتار اراضی یکپارچه در اختیار این شرکت‌هاست.
از نظر انبارداری محصولات، امکانات خوبی در اختیار این شرکت‌های تولیدی نیز قرار دارد و بهتر است شرایطی فراهم شود که مدیران عامل شرکت‌های زراعی در جلسات تخصصی‌تری حضور یافته تا با ساز و کار بورس کالا آشنا شوند.
وحیدرضا ابطحی، مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی تولیدی کشور، نیز اظهار کرد: با توجه به ابلاغ ماده 33 دستور‌العمل اجرایی قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی باید تمامی کارخانه‌ها در بورس حضور داشته باشند و همه اتحادیه‌ها با یک ساختار حمایتی حضور یابند و هنگامی که بخش کشاورزی نهاده‌ای را از بورس بخرد، به تبع آن محصول نهایی را با رغبت بیشتری در بورس عرضه می‌کند؛ مثلا کارخانجات خوراک دام، آرد و... ضمن آن که ما در استان فارس انبار ذرت مجهز به ذرت خشک‌کنی نیز در اختیار داریم که درهای آن به روی بورس کالا باز است.
جاوید رحیمی، مدیرعامل شرکت سهامی زراعی اسلام‌آباد شهرستان قاین، نیز با بیان این که این شرکت قابلیت اتصال 3 حلقه کشاورز، انبار و کارگزار را دارد، بیان کرد: متاسفانه بخش کشاورزی شناخت کافی از بورس کالا ندارند و نمی‌داند که چه مزیت‌هایی برای آنها در بورس نهفته است و این شرکت آمادگی عرضه چغندر قند و محصولات لبنی را نیز در بورس دارد.
مجید جدیری، مدیرعامل شرکت‌های سهامی زراعی گلپایگان، در ادامه این نشست با اشاره به این که فروش محصولات کشاورزی به دلال‌ها و واسطه‌ها، عدم انتفاع کشاورزان را در پی خواهد داشت، گفت: با همکاری تشکل‌ها بورس کالا باید به بخش تولید کشاورزی وصل شود چرا که کشاورزان هزینه زیادی متحمل می شوند تا به مرحله برداشت برسند و دلالان و واسطه‌ها از این وضعیت سوءاستفاده کرده و محصول را با قیمت پایین از آنها می‌خرند.


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:4 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

باید نرم افزار پی سی سوییت مربوط به گوشی ات را نصب کنی.


[ جمعه 92/9/15 ] [ 11:36 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]

پیامک مجانی با نصب whatsappروی گوشی اندروئید و اتصال به اینترنت


[ جمعه 92/9/15 ] [ 11:35 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
امام علی علیه السلام :
غنی ترین شما، قانع ترین شماست.

[ پنج شنبه 92/9/14 ] [ 11:37 عصر ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

من روستایی هستم در شهرستان رابر کرمان که مردمانش خونگرم و مهمان پذیرند اما این روستا برخی امکانات را ندارد و نیاز به اردوهای جهادی دانشجو ها دارد .
.................. لینک های ویژه
http://www.parsiblog.com
........
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
.............

.

...........
...............

.............++

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

***
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

***** ********+
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 335432

دریافت کد آهنگ

تاشهدا باشهداتاشهدا باشهدا

........////////////////1 ....................
هاست و دامنه-وبلاگ
...............

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

******

مترجم سایت

مترجم سایت

*****
k2cod go Up
******

mouse code

کد ماوس

******
وبلاگکد لوگوی نوروز
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
.........

آپلود عکس

آپلود عکس