**************فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
عرضه تولیدات کشاورزی در بورس کالا - روستای پده بلند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای پده بلند
روستای خوش آب و هوا در شهرستان رابر کرمان 
نویسندگان
خرید آسان
<"> فروش استثنایی محصولات دامی و کشاورزی روستا ........... برای خرید محصولات پیام بگذارید>> تماس با ما b> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ......................................1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

......................................

......................................

.......................................

........................................

........................................

................................... ------------------ ................... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,2 ,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,

عرضه تولیدات کشاورزی در بورس کالا


معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از این پس تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.
شاهپور شکاری در جلسه هم‌اندیشی که با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های سهامی زراعی و صنایع تبدیلی در بورس کالای ایران برگزار شد، افزود: بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، در صورت کاهش قیمت بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت، مابه‌التفاوت آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: بازاریابی و بازرگانی بخش کشاورزی یکی از معضلات این بخش است و زمینه‌های حل این معضل در عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فراهم می‌شود.
وی با تاکید بر این که فعالان بخش کشاورزی با معامله در بورس کالا از معضلات اداری و تشریفات مزایده و مناقصه رهایی می‌یابند به این نکته اشاره کرد: آنها دیگر در فرآیند مطالبات طولانی‌مدت نیز قرار نمی‌گیرند و به محض انجام معامله دو طرف خریدار و فروشنده به تعهدات خود عمل می‌کنند. همچنین با توجه به بسترهای فراهم شده بورس کالا، دیگر کشاورز و فعال بخش کشاورزی مجبور نیست محصول خود را با قیمت پایین تر به سلف‌خرها بفروشد.
شکاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی همچنین می‌توانند از طریق بورس تامین مالی کنند؛ به طور مثال الان کشاورز پول ندارد که کود بخرد، کشاورز می‌تواند از طریق بورس تامین مالی کند و پس از برداشت، محصول را تحویل دهد و من معتقدم که با حضور در بورس کالا بازار محلی شرکت‌های سهامی زراعی تبدیل به یک بازار ملی و چه بسا جهانی شده و قیمت مناسبی برای کالاهایشان کشف خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سیامک جلیلوند معاون اداره کل نظام‌های بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای تعامل با بورس کالا، علت عدم حضور شرکت‌های سهامی زراعی در بورس را عدم شناخت کافی عنوان و بر فرهنگ‌سازی توسط بورس تاکید کرد.
وی توضیح داد: بیش از 1350 تعاونی تولید در مجموعه شرکت‌های سهامی زراعی فعالیت دارند و 3 تا 12 هزار هکتار اراضی یکپارچه در اختیار این شرکت‌هاست.
از نظر انبارداری محصولات، امکانات خوبی در اختیار این شرکت‌های تولیدی نیز قرار دارد و بهتر است شرایطی فراهم شود که مدیران عامل شرکت‌های زراعی در جلسات تخصصی‌تری حضور یافته تا با ساز و کار بورس کالا آشنا شوند.
وحیدرضا ابطحی، مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی تولیدی کشور، نیز اظهار کرد: با توجه به ابلاغ ماده 33 دستور‌العمل اجرایی قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی باید تمامی کارخانه‌ها در بورس حضور داشته باشند و همه اتحادیه‌ها با یک ساختار حمایتی حضور یابند و هنگامی که بخش کشاورزی نهاده‌ای را از بورس بخرد، به تبع آن محصول نهایی را با رغبت بیشتری در بورس عرضه می‌کند؛ مثلا کارخانجات خوراک دام، آرد و... ضمن آن که ما در استان فارس انبار ذرت مجهز به ذرت خشک‌کنی نیز در اختیار داریم که درهای آن به روی بورس کالا باز است.
جاوید رحیمی، مدیرعامل شرکت سهامی زراعی اسلام‌آباد شهرستان قاین، نیز با بیان این که این شرکت قابلیت اتصال 3 حلقه کشاورز، انبار و کارگزار را دارد، بیان کرد: متاسفانه بخش کشاورزی شناخت کافی از بورس کالا ندارند و نمی‌داند که چه مزیت‌هایی برای آنها در بورس نهفته است و این شرکت آمادگی عرضه چغندر قند و محصولات لبنی را نیز در بورس دارد.
مجید جدیری، مدیرعامل شرکت‌های سهامی زراعی گلپایگان، در ادامه این نشست با اشاره به این که فروش محصولات کشاورزی به دلال‌ها و واسطه‌ها، عدم انتفاع کشاورزان را در پی خواهد داشت، گفت: با همکاری تشکل‌ها بورس کالا باید به بخش تولید کشاورزی وصل شود چرا که کشاورزان هزینه زیادی متحمل می شوند تا به مرحله برداشت برسند و دلالان و واسطه‌ها از این وضعیت سوءاستفاده کرده و محصول را با قیمت پایین از آنها می‌خرند.


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:4 صبح ] [ پده بلند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

من روستایی هستم در شهرستان رابر کرمان که مردمانش خونگرم و مهمان پذیرند اما این روستا برخی امکانات را ندارد و نیاز به اردوهای جهادی دانشجو ها دارد .
.................. لینک های ویژه
http://www.parsiblog.com
........
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
.............

.

...........
...............

.............++

برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

***
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

***** ********+
امکانات وب


بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 335717

دریافت کد آهنگ

تاشهدا باشهداتاشهدا باشهدا

........////////////////1 ....................
هاست و دامنه-وبلاگ
...............

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

******

مترجم سایت

مترجم سایت

*****
k2cod go Up
******

mouse code

کد ماوس

******
وبلاگکد لوگوی نوروز
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
,,,,,,,,,,,,,
هاست و دامنه-وبلاگ
.........

آپلود عکس

آپلود عکس